دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » رفع تصرف اراضی دولتی در سراوان

رفع تصرف اراضی دولتی در سراوان

0
36
کد خبر: 72353
معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان از رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی شهرستان سراوان به ارزش بیش‌ از ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش میار ؛ حسینعلی کریمی روز سه شنبه با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار، فنس کشی،خاکریزی و درختکاری در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف به شمار می‌رود، افزود: تعدادی از افراد سودجو در محدوده جالق سراوان با احداث خاکریز باعث تصرف اراضی دولتی شده بودند که با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت از اراضی این شهرستان این خاکریز تخریب و وضع زمین ها به حالت سابق بازگشت.

وی از اهتمام اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برای آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دستگاه قضائی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: از آنجایی که در اراضی دولتی و ملی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض، تصرف، تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز است، این اداره‌کل با حمایت دستگاه قضائی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضائی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: راهبرد این اداره در صیانت از زمین‌های دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌ در یگان حفاظت راه و شهرسازی میسر شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را از طریق شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی اعلام کنند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید