شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » ۱۵۹ نیروی کار از اتباع غیرمجاز در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند

۱۵۹ نیروی کار از اتباع غیرمجاز در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند

0
35
کد خبر: 72316
اره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: طی سه ماه نخست امسال، بازرسان کار با همراهی دستگاه‌های دست‌اندرکار، علاوه‌بر شناسایی ۱۵۹ نیروی کار خارجی غیرمجاز، ۱۰ کارفرما را به مراجع قضایی معرفی کردند.

به گزارش میار ؛ خلیل‌احمد سلامی روز شنبه اظهارکرد: طبق ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آن که دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آئین نامه های مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

وی بیان کرد: بازرسان کار سیستان و بلوچستان بنا به رسالت ذاتی خود در طول سال، طرح شناسایی اشتغال اتباع خارجی را به منظور برخورد با متخلفان و صیانت از نیروی کار داخلی پیگیری می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طی سه ماه نخست سالجاری، ۴۰۴ مورد بازرسی برای شناسایی نیروی کار خارجی غیرمجاز در سطح واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی انجام شده، ادامه داد: حاصل این بازرسی‌ها در بازه زمانی مذکور، شناسایی ۱۵۹ نیروی کار خارجی غیرمجاز و معرفی ۱۰ کارفرما به مراجع قضایی بوده است.

وی گفت: همچنین در این مدت، ۲۳ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع بیگانه در اداره‌ها و اصناف سیستان و بلوچستان شدند.

سلامی یادآور شد: با توجه به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه امسال را یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۴۲۸ ریال تعیین کرده است، مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یعنی معادل هشت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال خواهد بود.

وی تاکید کرد: این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، ۲ برابر خواهد شد و در صورت استنکاف از پرداخت این جریمه، کارفرما مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شماره تلفن های ۳۳۲۲۴۴۶۱ و ۰۲۱۶۳۶۹ برای دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی در خصوص اشتغال و بکارگیری نیروهای خارجی غیر مجاز در نظر گرفته شده که شهروندان می توانند از این طریق یا مراجعه حضوری به اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، موارد را برای پیگیری به همکاران ما اطلاع دهند.
دسته بندی: اجتماعی / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید