یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » کشف ۳۱۰ کیلوگرم موادمخدر طی درگیری مسلحانه در سراوان

کشف ۳۱۰ کیلوگرم موادمخدر طی درگیری مسلحانه در سراوان

0
31
کد خبر: 72289
فرمانده هنگ مرزی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان از درگیری مسلحانه مرزبانان با سوداگران مرگ در این شهرستان خبر داد و گفت: در این درگیری ۳۱۰ کیلوگرم موادمخدر کشف و ضبط شد.

به گزارش میار ؛ سرهنگ حسینعلی فراهی روز سه‌شنبه اظهارداشت: شب گذشته با توجه به درگیری مسلحانه مرزبانان با گروهک تروریستی در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزبانان هنگ مرزی سراوان از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی جالق شهرستان "سراوان" مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از چندین شبانه‌روز کار گسترده اطلاعاتی، مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر مشخص شد و مرزداران در قالب چند تیم پوششی و عملیاتی با اجرای طرح مهار و استقرار کمین‌های هدفمند منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند.

فرمانده هنگ مرزی سراوان تصریح کرد: سوداگران مرگ زمانی که خود را در کمین و محاصره مرزداران دیدند به سمت ماموران تیراندازی کرده که مرزداران با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی می‌کنند.

وی ادامه داد: در نهایت پس از درگیری مسلحانه سنگین، با توجه به اتخاذ موضع مناسب و تاکتیک های عملیاتی دقیق از طرف مرزداران، سوداگران مرگ که عرصه را بر خود تنگ می‌دیدند با برجا گذاشتن محموله وسیله نقلیه حامل بار موادمخدر و با توجه به تاریکی منطقه به سمت خاک کشور همسایه متواری شدند.

سرهنگ فراهی با بیان اینکه تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهمان ادامه داد، اظهارکرد: مرزداران در این درگیری مسلحانه با قاچاقچیان، موفق شدند ضمن توقیف سه دستگاه موتورسیکلت، مقدار ۲۵۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک و مقدار ۵۱ کیلوگرم حشیش که جمعا ۳۰۱کیلوگرم از انواع مواد مخدر را کشف کنند.

وی ادامه داد: مبارزه با پدیده شوم قاچاق موادمخدر با جدیت از سوی مرزبانی استان دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی‌بدیل مرزنشینان در دستاوردهای مرزبانی، ضروری است همکاری و تعامل تنگاتنگ بین مرزنشینان و مرزداران همواره برقرار باشد.
دسته بندی: انتظامی / حوادث / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید