دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » دستگیری سه نفر در ارتباط با پرونده شهادت مولوی عبدالواحد ریگی

دستگیری سه نفر در ارتباط با پرونده شهادت مولوی عبدالواحد ریگی

0
41
کد خبر: 72230
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان از دستگیری سه نفر و رسیدگی سریع به پرونده شهادت مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه مسجد امام حسین(ع) اهل سنت خاش خبر داد.

به گزارش میار ؛ مهدی شمس آبادی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: به محض وقوع حادثه سریعا اقدامات پلیسی در این زمینه آغاز و پلیس وارد عمل شد.

وی افزود: در کمتر از یک هفته، سه نفر از متهمان دستگیر و اعتراف کردند که با حیله شهید عبدالواحد ریگی را وارد ماشین کرده و در مسیر وی را با اسلحه به شهادت رسانده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: سریعا پرونده در شعبه ویژه قتل، رسیدگی در نهایت در مدت زمان کوتاه تحقیقات تکمیل شد.

وی بیان کرد: برای یک نفر از متهمان کیفر خواست به عنوان مباشرت در قتل عمدی و برای ۲ نفر دیگر معاونت در جرم قتل عمد صادر و پرونده به دادگاه کیفری یک ارسال شد.

شمس آبادی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شهادت حجت الاسلام سجاد شهرکی امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان گفت: در این رابطه افرادی دستگیر شدند و کیفر خواست نیز صادر شده که بزودی محاکمه آنان آغاز می‌شود.

برخورد قاطع با مخلان امنیت روانی جامعه  

وی بیان کرد: با افرادیکه مخل امنیت روانی و سلب اعتماد عامه مردم باشند به طور قاطع و با شدت برخورد می‌شود.

دادستان زاهدان اظهار داشت: پرونده‌ها در دادسرا در حداقل زمان به مرحله‌ کیفرخواست می‌رسند چرا که مطابق قانون تا احکام قطعیت پیدا نکنند ما نمی‌توانیم آنها را منتشر کنیم از این حیث باید صبوری کرد تا احکام قطعی صادر شود و بعد از آن اطلاع رسانی صورت گیرد.

وی افزود: دستگاه قضا بر اساس گزارشات دریافتی به پرونده‌ها ورود می‌کند و پیرامون آنها بی تفاوت نیست، بویژه در زمینه تضییع حقوق بیت المال؛ در این راستا با افرادی که مخل امنیت روانی و سلب اعتماد عامه مردم باشند نیز به شدت برخورد می‌کند.

شمس آبادی بیان کرد: در تمامی ادارات ورود کرده‌ایم در این زمینه طی سالهای گذشته به موضوع پرونده بیمه ایران در شهرستان زابل، کارمند ثبت احوال در یکی از شهرستان‌ها، اداره مالیات و بنیاد مسکن یکی از شهرستان ها، موضوع هفت نفر از شرکت نفت شهرستان سراوان، پرونده ۲ نفر از کارکنان اداره ثبت اسناد یکی از شهرستان ها، موضوع پرونده سه نفر از کمیته سوخت  چابهار، موضوع ۱۲ کارمند شهرداری، موضوع دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مدیر ۲ بانک صادرات و سپه یکی از شهرستان‌ها که کیفرخواست همه این پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه مجوز برخی در حالت تعلیق قرار گرفته و برخی نیز از ادامه خدمت معلق شده‌اند.
دسته بندی: انتظامی / حوادث / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید