دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » طرح های توسعه ای چهار شهر سیستان و بلوچستان مصوب شد

طرح های توسعه ای چهار شهر سیستان و بلوچستان مصوب شد

0
42
کد خبر: 72224
مدیاه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از مصوب شدن طرح جامع شهر آشار مهرستان و سه طرح هادی شهری شهرهای قرقری هیرمند، ده رئیس خاش و ریگ ملک میرجاوه در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان خبر داد.

به گزارش میار ؛ عطاء اله اکبری عصر سه شنبه در حاشیه جلسه کارگروه امور زیر بنایی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه که طرح‌های توسعه و عمران شهری استان به عنوان تنها نسخه برنامه ریزی شده برای توسعه کالبدی محسوب می شود بر اهتمام جدی این اداره کل در تنظیم و تصویب این طرح ها تاکید کرد.

وی با توجه به مصوب شدن طرح جامع شهر آشار و طرح هادی شهری ریگ ملک میرجاوه، قرقری هیرمند و ده رئیس خاش از شهرداران این شهرها خواست در اجرای این طرح ها توجه ویژه داشته باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افق این چهار طرح مصوب شده را تا سال ۱۴۱۲ اعلام کرد و گفت: این طرح ها با توجه به ویژگی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر شهر استان تهیه شده اند.

اکبری با اشاره به اهمیت طرح هادی شهری گفت: طرح هادی برای توسعه و پیش بینی گسترش شهر تهیه و در آن نحوه تامین و استفاده از زمین های شهری با کاربری های مختلف دیده می شود.

وی افزود: همچنین در طرح جامع نحوه استفاده از اراضی و منطقه‌بندی مربوط به حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت‌های مربوط به آن‌ها تعیین شده و ضوابط و مقررات مربوط به تمامی موارد و همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تهیه و تنظیم می‌شود.

دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید