سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » افزایش مدت تقسیط مالیات برای مودیان سیستان و بلوچستان

افزایش مدت تقسیط مالیات برای مودیان سیستان و بلوچستان

0
34
کد خبر: 72214
مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور تکریم مودیان استان مقرر شد مدت زمان تقسیط پرداخت مالیات قطعی موضوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم از چهار ماه به ۶ ماه افزایش یابد.

به گزارش میار ؛ سید حامد حیدری اظهارداشت: بر این اساس صاحبان مشاغل در صورت عدم توانایی پرداخت تمام مالیات محاسبه شده می‌توانند نسبت به تقسیط ۶ ماهه مالیات خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آخرین فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی پایان خرداد اعلام شده است،افزود: فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر یا هر گونه معافیت دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۱ خود را تا پایان خردادماه از طریق درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی https://my.tax.gov.ir ارائه و نسبت به پذیرش یا عدم پذیرش مالیات مقطوع خود اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان با تاکید بر استفاده حداکثری مودیان مالیاتی از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم بیان کرد: در صورت استفاده بهینه مودیان مالیاتی از این توافق و تسهیلات آن، علاوه‌بر بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی این تبصره و صرفه جویی در زمان و هزینه، موضوع کشف و شناسایی منابع جدید و مبارزه با فرار مالیاتی با قدرت بیشتری پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر مودیان اظهارنامه خود را در زمان مقرر ارائه نکنند، علاوه‌بر جریمه‌ مقرر ماده ۱۹۲ قانون مالیات‌های مستقیم (۳۰ درصد از مالیات که غیر قابل بخشش است)، موجب محرومیت از تمام معافیت‌های مالیاتی از جمله معافیت مالیاتی پایه سالانه و تهیه اظهارنامه برآوردی می‌شود.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید