سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » قضایی و حقوقی » ۵۴۰۰ پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده سیستان و بلوچستان صادر شد

۵۴۰۰ پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده سیستان و بلوچستان صادر شد

0
38
کد خبر: 72124
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از صدور پنج هزار و ۴۰۰ پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش میار ؛ عطاء اله اکبری روز شنبه در حاشیه هشتمین جلسه شورایعالی مسکن کشور که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور رییس جمهور برگزار شد اظهارداشت: برنامه نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده به عنوان یکی از ارکان نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود و راهکار اساسی نوسازی بافت فرسوده بر مبنای مردمی‌سازی و تشویق ساکنان بافت‌ها با مشارکت سازنده‌ها با استفاده از بسته‌های تشویقی است.

وی مهمترین بسته تشویقی برای اجرا را بسته تشویقی ۱۹ بندی با رویکرد شهرسازی برشمرد و تاکید کرد: انواع مشوق‌ها در چهار گروه شامل بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و ضوابط تشویقی نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع، برای نوسازی بافت‌های فرسوده پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: مشوق‌های کالبدی به منظور تسریع و تسهیل نوسازی و ایجاد انگیزه برای توسعه گرها، سرمایه گذاران و مالکان اراضی محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و به منظور ارتقای کیفیت محیطی و تامین خدمات مورد نیاز این محلات، برحسب گروه بندی فوق قابل اعمال است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران محلی، سازندگان و مالکان اراضی و املاک واقع در بافت‌های فرسوده استان می‌توانند از مزایای این مشوق‌ها بهره‌مند شوند افزود: حمایت از مردمی سازی در بافت‌های فرسوده، کاهش هزینه‌های غیرساختمانی شامل فرآیندهای اداری، صدور پروانه ساختمانی، پایان کار و انشعابات آب، برق و گاز را به عنوان محور نخست بسته تشویقی شهرسازان برشمرد.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید