پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » خسارت ۲۸ میلیارد ریالی سرقت و تخریب تجهیزات ایمنی جاده‌ای در جنوب سیستان و بلوچستان

خسارت ۲۸ میلیارد ریالی سرقت و تخریب تجهیزات ایمنی جاده‌ای در جنوب سیستان و بلوچستان

0
43
کد خبر: 72061
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تخریب و سرقت انواع تجهیزات ایمنی جاده‌ای در سال گذشته در جنوب این استان بیش‌از ۲۸ میلیارد ریال خسارت بر جا گذاشت.

به گزارش میار ؛ علی بامری روز دوشنبه اظهارداشت:نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده در جاده‌ها یکی از وظایف راهداران است که متاسفانه در هر ماه آمار قابل توجهی از ‌این علامت‌ها همچون چراغ‌های چشمک زن، کابل‌های برق،گاردریل‌ها، تابلوهای هشدار دهنده و پایه‌های چراغ روشنایی به سرقت می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به عملکرد علائم و تجهیزات ایمنی راه‌ها که در جهت هدایت و تامین ایمنی جاده‌است،قطعا فقدان آن در نقاط حساس جاده‌ای در اثر سرقت، موجب سردرگمی راننده و بروز حوادث جاده‌ای خواهد شد در این راستا، این اداره‌کل سریعا اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در محورهای مواصلاتی تحت پوشش می‌کند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در راستای جلوگیری از سرقت این علائم، تمهیدات ویژه‌ای از جمله استفاده از تابلوهای ترافیکی کامپوزیتی (پلاستیک فشرده) اندیشیده شده، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت آهن‌آلات سرقت علائم ترافیکی به طعمه سارقان تبدیل شده که این اقدام علاوه بر تحمیل هزینه اضافه بر دوش راهداری، زمینه‌ساز بروز تصادف و بازی با جان مردم است.

وی افزود: پیگیری های زیادی بویژه در حوزه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در جاده‌ها و تبعات نبود تابلوهای هشدار دهنده توسط این اداره‌کل تاکنون انجام شده تا شاهد کاهش این اقدام نامناسب در جامه باشیم زیرا خرید و نصب مجدد این اقلام هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شود که می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های جنوب استان صرف شود.

بامری خاطر نشان کرد: کاربران جاده‌ای و همچنین شهروندان گرامی در صورت مشاهده هر گونه سرقت یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌ای مراتب را به پلیس ۱۱۰ و یا سامانه‌های تلفنی،پیامکی و اینترنتی ۱۴۱ اطلاع دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.
دسته بندی: شهری / حوادث / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید