یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » دامپزشکی به ورود دام‌های بدون هویت به شهر زاهدان هشدار داد

دامپزشکی به ورود دام‌های بدون هویت به شهر زاهدان هشدار داد

0
39
کد خبر: 71837
رئیس اداره دامپزشکی زاهدان نسبت به ورود دام‌های بدون هویت به شهر زاهدان هشدار داد و گفت: حمل هرحیوانی پس از تایید سلامت توسط دامپزشکی می‌بایست با رعایت اصول قرنطینه‌ای بعنوان ارزانترین راه کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها با اخذ مجوز حمل بهداشتی و از طریق سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی انجام شود.

به گزارش میار ؛ حامدگنجعلی اظهارداشت: از شورای اسلامی روستاها، معتمدان، تعاونی‌ها بویژه دامداران عزیز درخواست می‌شود که مانع از ورود دام‌هایی که به صورت غیرقانونی، فاقد هویت و بدون مجوز حمل بهداشتی، به دامداری شوند زیرا عدم رعایت اصول قرنطینه‌ای می‌تواند بهداشت وسلامت گله وحتی خود دامداران را به خطر بیندازد.

وی بیان کرد: گزارش و مشاهده تعدادی تک سمی که بدون هویت بوده و منشا و سلامت آنها هم مشخص نیست می‌تواند موجب شیوع بیماری‌های خطرناکی مثل مشمشه و هاری شود و مردم می بایست نسبت به این ورود و خروج های غیرقانونی حساس بوده و از طریق سامانه گویای ۱۵۱۲ دامپزشکی گزارشات، شکایات، پیشنهادات وانتقادات خود را به اداره دامپزشکی زاهدان اعلام کنند.

رئیس اداره دامپزشکی زاهدان تاکید کرد: باید توجه کرد که اکثر بیماری‌هایی که برای انسان مخاطره آمیزاست و می‌تواند جان انسان را به خطر بیندازد، زئونوز بیماری مشترک بین انسان و دام است که از دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.
دسته بندی: سلامت / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید