جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » امدادرسانی به ۶۴ حادثه‌دیده نوروزی در سیستان و بلوچستان

امدادرسانی به ۶۴ حادثه‌دیده نوروزی در سیستان و بلوچستان

0
65
کد خبر: 71621
مدیجمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: طرح ملی خدمات امداد و نجات نوروزی از ۲۴ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان نیز آغاز شد و جمعیت هلال‌احمر در این مدت به ۶۴ حادثه‌دیده خدمات امدادی ارائه کردند.

به گزارش میار ؛ علیرضا میربهاءالدین روز دوشنبه اظهارداشت: در این مدت ۱۱ مورد حادثه در سیستان و بلوچستان رخ داد که ۹ مورد جاده‌ای یک مورد دریایی و یک مورد خدمات حضوری بوده است.

وی خدمات ارائه شده توسط ۴۹ نیروی عملیاتی در قالب ۱۳ تیم در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان توسط نیروهای امدادی هلال احمر این استان انجام گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر از ۲ بخش طرح امداد و نجات و راهنمای مسافران تشکیل شده و ۶۰ پایگاه ثابت و سیار، خدمات مورد نیاز تا ۱۵ فروردین سال آینده را به مسافران ارائه می‌دهند.

وی افزود: در مدت اجرای این طرح ۳۵ مکان برای اسکان اضطراری مسافران، یک فروند بالگرد، ۸۸ دستگاه آمبولانس، وانت، سواری، خودروی نجات تخصصی در نظر گرفته شده و ۲۷۱نفر امدادگر ماهر این جمعیت نیز روزانه به مسافران خدمت رسانی می‌کنند.

میر بهاءالدین ادامه داد: ارائه کمک های اولیه، جستجو و نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، رها سازی مصدوم و اسکان اضطراری از جمله وظایف نیروهای هلال احمر در اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: در این طرح فعالیت‌های فرهنگی مختلفی از جمله برپایی ایستگاه نماز، ایستگاه نقاشی کودکان، توزیع بروشور راهنمای مسافران نوروزی و جعبه های آموزشی اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی و فعال سازی ۲ پست خواهران در شهرستان های زاهدان و چابهار و استقرار بالگرد جمعیت هلال احمر در زاهدان خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر استان با تلفن ۱۱۲ در تمام ساعات شبانه روز و ایام تعطیل پاسخگوی سووالات و درخواست های عموم مردم است.

وی اظهارداشت: تلفن ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال‌احمر بیست و چهار ساعت شبانه‌روز آماده پاسخگویی به حادثه‌دیدگان است.
دسته بندی: شهری / حوادث / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید