سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » ۲۰ مرکز برای ساماندهی معتادان متجاهر در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است

۲۰ مرکز برای ساماندهی معتادان متجاهر در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است

0
60
کد خبر: 71577
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: در این استان نزدیک به ۲۰ مرکز، خدمات به معتادان متجاهر ارائه می‌دهند که دادستانی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در امر ساماندهی آنها کمک کننده هستند.

به گزارش میار ؛ عباسعلی اویسی افزود: معتادان متجاهر معتادانی هستند که با تجاهر به مصرف هم به لحاظ فرهنگی، فضای فرهنگی شهر و هم به لحاظ منظر شهرها را آلوده می‌کنند که این طرح با مشارکت دادگستری‌های استان‌ها، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی در واقع به صورت فصلی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: هدف اول در این راه، ساماندهی وضعیت اعتیاد افرادی است که عموماً معتادان پرخطر هستند و فاقد جا و مکان برای زندگی و حتی وضعیت کنترل شده‌ای برای مصرف ندارند.

مدیر کل بهزیستی استان موضوع مهم معتادان متجاهر را درمان بیان کرد و گفت: اولین خدمت در بحث معتادین متجاهر، «درمان اجباری» آن‌ها است که این درمان بر اساس نظر قاضی و پزشک متخصص بین ۳ تا ۶ ماه و گاهی قابل تمدید هم هست.

اویسی افزود: با توجه به نوع مصرف، ماده مصرفی، مدت مصرف و فاکتورهای دیگری که توسط پزشک معالج این افراد لحاظ می‌شود، در هر یک از مراکز بهزیستی علاوه بر این خدمات، خدمات درمانی، خدمات روانشناختی و مشاوره با توجه به نوع آسیب‌هایی که در غربالگری ها مشخص شده، به این افراد ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی از این افراد، افراد توانمندی بودند که با توجه به آسیب‌هایی که به آن‌ها وارد شده از چرخه فعال جامعه خارج و دچار این آسیب شدند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: تلاش کردیم ارتباط این افراد را با جامعه مجدداً برقرار کنیم و یکی از اولویت های این سازمان، رفع مشکل اشتغال آنهاست که در این زمینه در اکثر مراکز، واحدی به نام واحد اشتغال‌زایی ایجاد شده و هم‌چنین تفاهمنامه‌های هم با سازمان فنی حرفه‌ای برای مهارت آموزی این افراد منعقد شده است.

دسته بندی: اجتماعی / سلامت / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید