جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » افتتاح شعبه اداره تعزیرات حکومتی مهرستان

افتتاح شعبه اداره تعزیرات حکومتی مهرستان

0
71
کد خبر: 71427
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور صیانت از حقوق عامه و حمایت از حقوق شهروندی شعبه اداره تعزیرات حکومتی مهرستان افتتاح شد.

به گزارش میار ؛ موسی عباس‌زاده‌محمودی اظهار داشت: بدنبال درخواست‌های شهروندان در جهت نظارت بر اصناف و برخورد با متخلفان این اداره راه‌اندازی شد.

وی هدف از استقرار تعزیرات حکومتی را در مهرستان افزایش میزان رضایتمندی شهروندان در جهت اجرای قانون نظام صنفی با نظارت مستمر بر اصناف این شهرستان عنوان کرد و افزود: افتتاح اداره تعزیرات حکومتی باعث بهبود فضای کسب و کار و همچنین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خواهد شد و از این پس شهروندان گرامی برای انجام امورات خود با توجه به بعد مسافت طولانی، نیازی به مراجعه به سراوان ندارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: تعزیرات حکومتی در بحث رسیدگی به پرونده‌ها فعالیت دارد اما به جهت اینکه خود را موظف می داند، شماره ۱۳۵ را در اختیار مردم قرار داده تا بتوانند شکایات خود را ثبت کنند.

وی بیان کرد: مسائل امروز در جامعه گرانی و گرانفروشی است که موضوع گرانی مربوط به تورم، تحریم و ارز ترجیهی است اما در بحث گرانفروشی گروهی خودسرانه اقدام به این‌کار کردند که به شدت با آنها برخورد می شود.

عباس زاده محمودی گفت: هر واحد صنفی نمی تواند خودسرانه قیمت‌ها را افزایش دهد و این امر براساس ارزیابی هایی که از سوی سازمان صمت انجام می‌شود صورت می‌گیرد و باید مرجع اصلی برای افزایش قیمت ها تصمیم گیری کرده و سپس قیمت افزایش یابد.

وی ادامه داد: گرانفروشان برخی واحدهای صنفی مجازات های سنگینی را متحمل می شوند و براساس مصوبه سران قوا جریمه تخلف ها پنج برابر شده و اختیار نصب پلاکارد و پلمپ واحد صنفی به صورت آزمایشی تا پایان سال به تعزیرات حکومتی داده شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط جامعه، تمامی اقدامات باید در راستای قوانین و مقررات و رعایت عدل و انصاف صورت گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بیشتر کسبه استان افراد آبرودار و قانونمندی هستند و تعداد اندکی که اجحاف قابل عرضی به مردم داشته باشند باید واحد صنفی آنها به مدت یک تا ۱۰ روز پلمپ و پلاکارد نصب شود و سپس بعد از پرداخت جریمه فک پلمپ انجام می شود.
دسته بندی: اجتماعی / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید