یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » سرمایه‌گذاران برای ساخت ۷۰۰ هکتار گلخانه در سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کردند

سرمایه‌گذاران برای ساخت ۷۰۰ هکتار گلخانه در سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کردند

0
59
کد خبر: 71412
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه گذاران برای ساخت ۷۰۰ هکتار گلخانه جدید در این استان نام‌نویسی کردند که در مرحله فرآیند انتخاب زمین و کسب مجوز آب هستند.

به گزارش میار ؛ سید محمدرضا سیدحسینی روز پنجشنبه اظهارداشت: کشت گلخانه‌ای یکی از شیوه‌های مهم و به روز دنیا و راهی مطمئن در مدیریت مصرف و صرفه جویی آب و البته راهی برای تولید محصولات باکیفیت و کاهش ضایعات در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با اقدامات ارزشمند در سیستان و بلوچستان در دهه فجر حدود ۵۰ هکتار گلخانه جدید با سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای توسعه کشت‌های فشرده در محیط‌های کنترل شده ساخت ۸۰ هکتار گلخانه جدید در تعهد برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت که هم‌اینک ۷۰ هکتار آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به قرارداشتن بخش وسیعی از سیستان و بلوچستان در منطقه گرم و خشک و کمبود سالانه نزولات جوی و تبخیر و تعرق بالا، توسعه گلخانه‌ها و سایر محیط‌های کنترل شده از جمله سایبان‌ها و سایر روش‌های نوین برای کم کردن تلفات آبی و افزایش تولید نسبت به واحد آب مصرفی ضروری است.

سید حسینی ادامه داد: از طرفی مناطق با قابلیت‌های بی‌نظیر در جنوب سیستان و بلوچستان و اقلیم مناسب و وجود مخازن ذخیره و سدهای پیشین، زیردان، کهیر و همچنین امکان استفاده از آب دریا بوسیله شیرین سازی می‌تواند استان را به کانون تولید محصولات گلخانه‌ای و سبزی و صیفی و محصولات گرمسیری در محیط کنترل شده تبدیل کند.

توسعه و ایجاد گلخانه‌ جدید در سیستان و بلوچستان با توجه به اینکه ۹۵ درصد مساحت آن گرفتار خشکسالی هست یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای حفظ کشاورزی و ایجاد اشتغال در این منطقه است که خوشبختانه با روی کارآمدن دولت سیزدهم توسعه فضاهای گلخانه‌ای در این استان گرم و خشک به طور جدی در حال انجام است.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید