یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » سرما بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

سرما بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد

0
50
کد خبر: 71262
مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین برآوردها، سرمای بی‌سابقه هوا و وزش باد شدید بیش‌از ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف این استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش میار ؛ مجید محبی روز چهارشنبه اظهارداشت: عمده خسارت‌های وارده این مدت در شهرستان‌های شمالی سیستان و بلوچستان گزارش شده که تیم‌های ارزیاب ستاد بحران استان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت‌های این دو پدیده طبیعی بویژه سرمای بی سابقه در سیستان و بلوچستان با ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی بوده است.

مدیرکل ستاد بحران سیستان وبلوچستان گفت: برودت هوا بویژه در مناطق مرکزی و شمالی این استان علاوه بر خسارت به بخش‌های مختلف نظیر شبکه‌های آبرسانی و برق رسانی تعطیلی مدارس و ادارات را در برخی روزها به همراه داشت.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استانهایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش‌از ۵۰ درجه و ریزش باران‌های فصلی و جاری شدن سیل‌های مقطعی وجود دارد.

دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید