شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » ۹۶ درصد وقایع ولادت در سیستان و بلوچستان در مهلت قانونی ثبت می شود

۹۶ درصد وقایع ولادت در سیستان و بلوچستان در مهلت قانونی ثبت می شود

0
23
کد خبر: 71101
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سالانه بیش‌از ۹۰ هزار واقعه ولادت در استان ثبت می‌شود که از این تعداد ۹۶ درصد در مهلت قانونی و در کمترین زمان ممکن به ثبت رسیده است.

به گزارش میار ؛ رضا راحت دهمرده روز شنبه اظهارداشت: سیستان و بلوچستان با ۲۷.۹ درصد رتبه اول میزان ولادت کشور را دارد در حالیکه این عدد در کشور ۱۳.۳ است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان رتبه جوانترین استان را در کشور داراست به طوریکه ۶۶.۷ درصد جمعیت استان زیر ۳۰ سال سن دارند و این امر علاوه بر شکوفایی و رشد جمعیت جوان نیازمند توجه و نگاه خاص به منطقه برای ایجاد اشتغال است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نرخ خانواده‌های پنج نفر به بالا در استان ۳۴.۴۹ درصد بوده و در کشور ۱۴.۷۴ درصد است گفت: رتبه آخر سهم سالمندی با ۳.۲ درصد مربوط به این استان بوده در حالیکه میانگین کشوری ۶.۴ است.

وی بیان کرد: هفت دفتر پیشخوان خدمات دولت در سیستان و بلوچستان در حال ارائه خدمات ثبت احوال به مراجعان هستند که از این پس با برقراری سامانه الکترونیکی در دفاتر پیشخوان، امکان ارسال درخواست صدور شناسنامه به ادارات ثبت احوال به صورت کاملا مکانیزه امکان پذیر می‌شود.

دهمرده اظهارداشت: بر اساس اطلاعات جمعیتی در کشور، حدود ۱۲۰ میلیون سند در پایگاه سازمان ثبت احوال موجود است که این عدد در استان سیستان و بلوچستان حدود پنج میلیون سند ولادت و فوت است.

وی با اشاره به آخرین اقدامات اداره‌کل ثبت احوال در سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۵۷ اداره و نمایندگی در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های استان موجود بوده که ۳۶ اداره ثبت احوال مستقل در این منطقه ایجاد شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: امید است در آینده نزدیک با اخذ مجوزهای لازم جهت واگذاری خدمات ثبت احوال در شهرستانهای بزرگ استان، خدمات رسانی به مراجعان به نحو مطلوب تر انجام شود.
دسته بندی: اجتماعی / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید