یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » سطح کشت قراردادی گندم در خاش به ۶۰۰ هکتار رسید

سطح کشت قراردادی گندم در خاش به ۶۰۰ هکتار رسید

0
45
کد خبر: 71091
مدیر جهادکشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: با استقبال کشاورزان خاشی سطح کشت قراردادی گندم‌ در این شهرستان به ۶۰۰ هکتار رسید.

به گزارش میار ؛ شیرزاد کمالی روز سه شنبه اظهار امیدواری کرد تا هفته آینده این میزان کشت گندم قراردادی در خاش به یک‌هزار هکتار برسد.

وی افزود: با سیاست‌های حمایتی دولت،سطح زیر کشت گندم شهرستان خاش از یک‌هزار و ۸۰۰ هکتارسال گذشته به ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار در سالجاری افزایش یافته است.

مدیر جهادکشاورزی خاش گفت: در کشت قراردادی، مطابق توافق بین خریدار و کشاورز، نهاده های تولید از سوی خریدار تامین می‌شود و در پایان فصل برداشت هزینه‌های انجام شده از میزان خرید تضمینی کسر می شود.

وی بیان کرد: کشاورزان با مشارکت در این طرح از بسته‌های تشویقی برای تهیه نهاده و بیمه محصول بهره‌مند می‌شوند و دولت بهای گندم دریافتی را به قیمت خرید تضمینی پرداخت می‌کند.

کمالی با بیان اینکه گندم کاران می‌توانند برای کشت قراردادی گندم با نصب نرم افزار مورد نظر در گوشی‌های همراه با سیم کارت همراه اول خود نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند، افزود: در این سامانه گندمکارانی که در سامانه جامع کشاورزی ثبت نام هستند ،می توانند با ارائه شماره تماس، کد ملی و اخذ کد رهگیری در این سامانه بیمه شوند و نهاده‌های کشاورزی خود را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: گندم‌کاران با استفاده از کشت قراردادی می‌توانند محصول خود را با سهولت بیشتری تولید و در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند.

کشت قراردادی مبتنی بر تولید است که مطابق توافق بین خریدار و کشاورز و تعیین شرایط تولید و بازاریابی محصول انجام می‌شود. در این نوع کشت و کار، خریدار که معمولا شرکت‌ها و صنایع غذایی هستند موظف به تعیین بهترین الگوی کشت، تامین نهاده‌های تولید با قیمت مناسب، آموزش و ترویج کشاورزان و بازاریابی می شوند.

در این نوع کشت تمرکز کشاورزان روی برنامه‌ریزی تولید محصول باکیفیت با کمترین هزینه ها است و دیگر دغدغه‌ای برای فروش محصول خود نخواهد داشت که همین امر موجب عزت و اقتدار کشاورزان می‌شود.

دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید