دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » آغاز استاندارد سازی اماکن اقامتی و گردشگری در منطقه آزاد چابهار

آغاز استاندارد سازی اماکن اقامتی و گردشگری در منطقه آزاد چابهار

0
62
کد خبر: 71089
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: به منظور کیفیت بخشی خدمات گردشگری به شهروندان و مسافران، استانداردسازی مراکز اقامتی و گردشگری این شهرستان توسط منطقه آزاد آغاز شد.

به گزارش میار ؛ محمدسعید موسایی روز سه‌شنبه با تاکید بر اینکه استاندارد هتل‌ها،‌ مراکز و اماکن اقامتی، متضمن ایمنی و سلامت مسافران در سفر است،‌ اظهارداشت: در طرح استانداردسازی اماکن اقامتی و گردشگری، اولویت اجرای طرح با تاسیسات و مراکز اقامتی و پس از آن مراکز پذیرایی و سایر موارد است.

وی افزود: استاندارد هتل‌ها و مراکز اقامتی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و استاندارد و قوانین خاص خود را دارد. این استانداردها، برای تمامی مواردی که در یک هتل لازم هست قانون و شیوه‌ خاصی را تعیین و مشخص کرده است.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در ادامه از انتخاب و تعیین شرکت عامل تطبیق معتبر زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگردی و صنایع دستی که دارای مجوزهای تایید شده در این زمینه است، خبر داد و افزود: به منظور رسیدن مراکز اقامتی به استانداردهای جهانی، شرکتی به عنوان مجری طرح با هدف بهره گیری از جدیدترین روش‌های روز و کارشناسان خبره، عملیات استانداردسازی اماکن و مراکز اقامتی را انجام خواهد داد.

وی گفت:‌ به منظور ارائه گواهی استاندارد مراکز اقامتی باید ابتدا شرکت عامل تطبیق مشخص شود. شروع به کار فعالیت در زمینه استانداردسازی تاسیسات و مراکز اقامتی از اردیبهشت سال آینده خواهد بود اما شرکت عامل تطبیق طی روزها آینده انتخاب و با استقرار در چابهار، مشاوره‌های اولیه را به هتل‌ها،‌مراکز و اماکن اقامتی ارائه خواهد داد.

موسایی با اشاره به ماده ۱۲ قانون استانداردسازی مراکز اقامتی و گردشگری و هتل‌ها، اظهارداشت: براساس این ماده در هریک از تاسیسات گردشگری که موفق به دریافت گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری شده‌اند، نرخ اتاق، اغذیه و سایر خدمات توسط بهره‌بردار پیشنهاد شده و پس از تایید تشکل صنفی گردشگری و تایید نهایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،‌یک نسخه از آن به منظور نصب در واحد مورد بهره‌برداری ارسال می‌شود.

وی افزود:‌ همچنین براساس ماده ۱۲ آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری، نرخ آن دسته از تاسیسات گردشگری که استانداردهای کیفیت خدمات گردشگری آنها هنوز مصوب نشده به صورت مشترک توسط مدیریت گردشگری و تشکل صنفی گردشگری و با در نظر گرفتن شاخص تورم سالانه اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و به بهره‌بردار ابلاغ می‌شود.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با اجرای دقیق و کامل طرح استانداردسازی، واحدها و مراکز اقامتی که حد نصاب را دریافت کنند، مشمول اخذ گواهینامه استاندارد می‌شوند و برای ادامه فعالیت مشکلی نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۶ واحد اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر مشمول این طرح در منطقه آزاد چابهار خواهند شد.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید