جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » سواد آموزی ۴۶ هزار سیستان و بلوچستانی در اولویت است

سواد آموزی ۴۶ هزار سیستان و بلوچستانی در اولویت است

0
64
کد خبر: 71070
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۴۶ هزار بیسواد استان زیر پوشش دوره‌های سوادآموزی قرار خواهند گرفت که این رقم نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش میار ؛ حسینعلی میر عبدی روز یکشنبه اظهارداشت: در سال تحصیلی گذشته ۲۲ هزار و ۳۶۳ نفر از افراد لازم التعلیم در سیستان و بلوچستان در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم شرکت کردند.

وی بیان کرد: رشد نرخ سواد در سیستان و بلوچستان نسبت به قبل از انقلاب اسلامی بیش‌از ۵۰ درصد افزایش یافته به طوریکه قبل از انقلاب نرخ سواد در استان ۲۹ درصد و هم اکنون ۸۶ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مشکلات اجتماعی موجود در جامعه نتیجه کم‌سوادی و بی‌سوادی است در حالیکه افزایش افراد باسواد در جامعه کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشرفت و توسعه جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: افراد باسواد با تحقیق و مطالعه زیرساخت‌های حرکت‌های اجتماعی را پایه ریزی می‌کنند و موجب تحول و توسعه در جامعه می‌شوند.

میرعبدی گفت: تلاش می‌شود تا در سطح استان نیز باقی‌مانده افراد بیسواد جامعه را با مهیا کردن شرایط مناسب به کلاس‌های درس ببریم و سطح سواد جامعه را کامل کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در اولویت است تا کلاس‌های سواد آموزی در جامعه روستایی و شهری توسعه یابد تا از اختلاف موجود میان نرخ باسوادی شهر و روستا کاسته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان وسعت و پهناوری استان، کمبود نیروی انسانی ماهر، پراکندگی جمعیت، سخت گذر بودن بعضی مناطق و روستاها، وجود مشاغل کاذب، ازدواج زود هنگام، تنگدستی و عوامل فرهنگی را از مهمترین عوامل شناسایی شده قطعی در عدم توسعه سواد در استان عنوان کرد و افزود: نهضت سوادآموزی با طرح شتاب بخشی در استان توسعه خواهد یافت.

وی گفت: یکی از برنامه‌های اداره‌کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان راه‌اندازی مراکزی است که در کنار سوادآموزی، افراد مهارت‌های کارآفرینی را نیز بیاموزند و تولیداتی نیز داشته باشند.

میرعبدی ادامه داد: از طرفی تضمین می‌کنیم که در این مراکز تولیدات آنها بفروش برسد و خرج زندگی آنها تامین شود.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید