جمعه، 14 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » بیش‌از یک میلیون و۶۸۱ هزار تن محصولات کشاورزی از مرزهای سیستان و بلوچستان مبادله شده

بیش‌از یک میلیون و۶۸۱ هزار تن محصولات کشاورزی از مرزهای سیستان و بلوچستان مبادله شده

0
46
کد خبر: 71064
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان این سازمان در هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی بر بهداشت یک میلیون و ۶۸۱ هزارو ۸۰۷ تن محصولات کشاورزی صادراتی ،وارداتی و ترانزیت نظارت کردند.

به گزارش میار ؛ غلامحسین تیموری روز شنبه اظهار داشت: مبادلات مرزی انجام شده این مدت شامل واردات یک میلیون و ۲۹۴ هزارو ۶۵۱ تن نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی، ۲۵۲ هزار و ۸۵۴ تن صادرات محصولات کشاورزی نظیر خرما،سیب زمینی ،انار ،گوجه فرنگی ،هندوانه ،انگور و خشکبار بوده است.

وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان در سالجاری از مرزهای رسمی چابهار ،میرجاوه و میلک را ۱۳۴ هزارو ۳۰۲ تن اعلام کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیمای کشاورزی این استان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است بطوریکه باغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می رود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

تیموری ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید