پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » نادیده گرفتن کرونا شرایط ایده‌آل برای بروز سویه جدید را ایجاد می کند

نادیده گرفتن کرونا شرایط ایده‌آل برای بروز سویه جدید را ایجاد می کند

0
68
کد خبر: 71028
رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بخصوص استفاده از ماسک در معابر عمومی و اجتماعات خانوادگی و تزریق واکسن کرونا همچنان ضرورت دارد.

به گزارش میار ؛ دکتر حسین کمانی با اشاره به هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر رویکرد نامناسب نسبت به پاندمی کرونا و ایجاد زنجیره ی مرگبار آن افزود: نادیده گرفتن کرونا در بویژه در فصول سرد دمایی، می‌تواند شرایط ایده‌آل برای بروز سویه جدید و مرگبار را ایجاد نماید.

وی گفت: با وجود اینکه جهان به مرحله پایان وضعیت اضطراری پاندمی کرونا نزدیک شده است، اما هنوز به این مرحله دست پیدا نکرده ایم.

وی افزود: در حال حاضر نزدیک به 90 درصد مردم جهان به دلیل ابتلا به کرونا و یا واکسیناسیون نوعی ایمنی نسبت به SARS-COV-2 را دارند، بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، عدم سهولت در انجام تست‌ها، واکسیناسیون  می تواند شرایط ظهور سویه جدیدی را فراهم کند که می تواند منجر به مرگ و میر زیادی شود.

دکتر کمانی با اشاره به گزارش های بهداشت جهانی مبنی بر افزایش آمار مبتلایان به کرونا در چین و بریتانیا گفت: کرونا و آنفولانزا می توانند عفونت های خفیفی را برای اکثر افراد جامعه ایجاد نمایند، اما نباید فراموش کنیم که این بیماریهامی توانند برای افراد آسیب پذیر، بیماری های شدید را ایجاد نموده یا حتی منجر به مرگ گردند.

وی ادامه داد: بر همین اساس لازم است افراد پرخطر شامل افراد بالای ۶۰سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای  نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نمایند.
دسته بندی: سلامت / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید