یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » استفاده از ظرفیت تعاونی‌های سیستان و بلوچستان برای تقویت دیپلماسی اقتصادی

استفاده از ظرفیت تعاونی‌های سیستان و بلوچستان برای تقویت دیپلماسی اقتصادی

0
56
کد خبر: 71021
مدیرکل توسعه تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از توان و ظرفیت اتحادیه و شرکت‌های تعاونی سیستان و بلوچستان بدلیل همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان می‌توان برای تقویت دیپلماسی اقتصادی بخش تعاون بهره جست.

به گزارش میار ؛ سید معین هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیران اتحادیه تعاونی و اتاق تعاون سیستان و بلوچستان که در زاهدان برگزار شد، اظهارداشت: وزارت متبوع در مقطع کنونی، تدابیر و اقدامات متنوعی در بخش دیپلماسی اقتصادی تعاون با کشورهای خارجی و سفرا و هیات‌های اقتصادی کشورها برقرار کرده که اتحادیه و تعاونی‌های سیستان و بلوچستان می‌توانند بدلیل برخورداری از مزیت همجواری استان با کشورهای افغانستان و پاکستان بطور خاص برای پیشبرد اهداف مورد توجه قرار گیرند.

وی از اتاق تعاون به عنوان بزرگترین نهاد مردمی بخش تعاون یاد کرد و افزود:شبکه‌سازی در بخش تعاون به توسعه بازار تعاونی‌ها کمک شایانی می‌کند و در این راه نقش اتاق تعاون با اهمیت است.

مدیرکل توسعه تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه‌اندازی سامانه نقل و انتقال عضویت در شرکت‌های تعاونی "ساعت" را یکی دیگر از برنامه‌های معاونت امور تعاون بر شمرد و گفت: سرویس "ساعت" قابلیتی جدید در «سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون کشور» است که امکان نقل و انتقال سهام را در زیست‌بوم شرکت‌های تعاونی امکان‌پذیر می‌کند.

وی ادامه داد: در این قابلیت جدید، مدیران شرکت‌های تعاونی خواهند توانست درخواست توکن‌سازی سهام تعاونی‌ها را به‌منظور فراهم شدن امکان نقل و انتقال سهم‌ها ثبت و پیگیری کنند.

هاشمی اظهارداشت: در این سامانه، سهام اعضای تعاونی‌های درخواست‌کننده، متناسب با تعداد سهم‌ها توکن‌سازی شده و از آن پس در مرحله اول این فرآیند، امکان نقل و انتقال سهم‌ها از طریق کیف توکن ققنوس برای سهامداران عضو تعاونی‌ها فراهم خواهد بود. در مرحله‌ای دیگر از این طرح نیز، سهامداران عضو و غیر عضو قادر خواهند شد تا ارزش سهام را به یکدیگر انتقال دهند.

وی گفت: برای حمایت از اتحادیه تعاونی مرغداران سیستان و بلوچستان، اگر زنجیره ارزش در این بخش تشکیل شود از منابع اعتباری تبصره ۱۸ قانون بودجه، اعتبار مالی ویژه‌ای اختصاص خواهیم داد.

مدیرکل توسعه تعاونی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تسهیلات ارزان قیمت بانک‌های توسعه تعاون و رسالت نیز در اختیار تعاونی هایی قرار می‌گیرد که اطلاعات شرکت و اعضای آن را در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون ثبت و یا مجامع عمومی آنها بروز باشد.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید