یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » تولید بیش‌از ۲۰ هزار تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان

تولید بیش‌از ۲۰ هزار تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان

0
58
کد خبر: 70977
رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ هزار و ۴۰۰ تن گوشت مرغ امسال در مرغداری‌های صنعتی این استان تولید و روانه بازار مصرف داخلی شد.

به گزارش میار ؛ سید محمدرضا سید حسینی اظهارداشت: هم‌اینک ۲۶۴ واحد مرغداری با ظرفیت جوجه ریزی ۲۸ میلیون قطعه در سال و تولید ۴۷ هزار و ۶۰۰ تن در استان فعال بوده که تولید ۲۰ هزار و ۴۰۰ تن گوشت مرغ استان در قالب ۱۲ میلیون جوجه ریزی انجام شده است.

وی افزود: جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان امسال نسبت به سال گذشته با بیش‌از ۹ میلیون قطعه، رشد سه برابری را نشان می‌دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با رفع ممنوعیت ایجاد مرغداری‌های جدید بعد از گذشت ١٠سال نهضتی جهادی برای ساخت واحدهای جدید مرغداری در استان ایجاد شده گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در استان مجوز ساخت ۵۷۵ واحد مرغداری داده شد که عملیات ساخت ۴۳۰ واحد آن با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال در یک سال اخیر آغاز شده است.

وی ادامه داد: ۱۶ واحد از مجموع واحدهای در دست ساخت مرغداری سیستان و بلوچستان تاکنون به بهره‌برداری رسیده که این امر موجب افزایش خودکفایی استان به گوشت مرغ از ۳۰ درصد قبل از دولت سیزدهم به ۵۰ درصد کنونی برسد.

حسینی با بیان اینکه نیاز کلی سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ ۹۳ هزار تن است که هم‌اینک با ۴۷ هزار و ۶۰۰ تن ۵۰ درصد نیاز آن تامین می‌شود، تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی ۴۱۴ واحد مرغداری جدید در دست ساخت استان نیز بین ٢٠ تا ٩٠ درصد است که بزودی با بهره‌برداری آنها علاوه‌بر تامین نیاز داخل استان زمینه برای صادرات به کشورهای همسایه فراهم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در راستای خودکفایی تولید تخم مرغ، ۱۷ واحد مرغ تخمگذار هر یک به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه در سیستان و بلوچستان در دست احداث است.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید