یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » بهره برداری از ۶۰ طرح ورزشی در سیستان و بلوچستان

بهره برداری از ۶۰ طرح ورزشی در سیستان و بلوچستان

0
75
کد خبر: 70963
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ طرح ورزشی با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان امسال در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش میار ؛ ادهم کُردزابلی اظهارداشت: افتتاح ۵۷ زمین چمن مصنوعی از مهمترین طرح‌های ورزشی امسال سیستان و بلوچستان بوده که با هدف افزایش سرانه ورزش بویژه در مناطق مرزی استان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از طرح‌های ورزشی در سیستان و بلوچستان در سالجاری سرانه ورزشی این استان از ۴۴ سانتی متر سال گذشته به ۵۳ سانتی متر رسیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین به منظور ارتقای سرانه‌های ورزشی استان هم‌اینک ۱۵ طرح بزرگ ورزشی در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان رتبه اول ساخت اماکن ورزشی را داراست، گفت: ۲۵۵ ورزشکار ملی و بین المللی در این نقطه از ایران اسلامی داریم که می‌توانند برای استان افتخار بیافرینند.

کُرد زابلی با تاکید بر استفاده از ظرفیت جوانان ادامه داد: با توجه به جوان بودن جمعیت سیستان و بلوچستان قطعا ورزش می‌تواند یک عامل وحدت و انسجام در این استان باشد.

وی از فعالیت ۴۱۰ خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستاها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، میز پینگ پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی را از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: تجهیز و راه‌اندازی خانه‌های ورزش روستایی بدون تردید یکی از اقدامات ماندگار دولت محسوب می‌شود که زمینه‌های لازم را برای بازی کودکان، رشد و پیشرفت نوجوانان و جوانان را زیر سقف امید تا رسیدن به عرصه‌های قهرمانی مهیا ساخته است.

کُرد زابلی بیان کرد: توجه و توسعه ورزش در روستاها ضمن ایجاد عدالت در توزیع سرانه‌های ورزش سبب کشف و پرورش نیروهای جوان و استعدادهای نهفته ورزشی بسیاری در روستاهای سیستان و بلوچستان می‌شود.
دسته بندی: شهری / فرهنگی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید