جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » انجام ۷۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری در طرح جهاد آبرسانی سیستان و بلوچستان

انجام ۷۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری در طرح جهاد آبرسانی سیستان و بلوچستان

0
66
کد خبر: 70956
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو از ابتدای سال تاکنون در سطح استان انجام شده است.

به گزارش میار ؛ علیرضا قاسمی اظهارداشت: طرح جهاد آبرسانی که برای تأمین آب آشامیدنی۱۰ هزار روستای کشور در برنامه اجرایی دولت قرار گرفته، بزرگترین طرح عمرانی کشور از لحاظ وسعت و حجم عملیات اجرایی محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان و اهتمام دولت برای بهبود وضعیت آب استان، در قالب طرح جهاد آبرسانی، اجرای شبکه آب آشامیدنی ۲ هزار و ۸۰۰ روستای فاقد آب یا دچار تنش آبی با در نظر گرفتن ۲۵ درصد اعتبارات محرومیت‌زدایی در برنامه وزارت نیرو قرار گرفت و به طور ویژه روند اجرای این طرح کنترل و دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش‌از ۵۰ درصد جمعیت روستایی استان با اجرای این طرح از آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: با مجموع برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این راستا، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سالجاری، ۲۵۰ روستا با جمعیت ۳۰ هزار نفر به شبکه آب آشامیدنی متصل یا رفع تنش آبی شوند.

وی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و وزارت نیرو برنامه‌ریزی شده که در تمامی شهرستان‌ها آبرسانی جهادی آغاز شود.

قاسمی، برقراری عدالت برای بهره‌مندی مردم از طرح‌های آبی، سرعت دادن به امر آبرسانی، توسعه زیرساخت‌های حیاتی و محرومیت‌زدایی آبی در مناطق کم‌برخوردار را از جمله اهداف اجرای طرح جهاد آبرسانی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آب مهمترین مساله سیستان و بلوچستان است، افزود: با ریل‌گذاری که در دولت سیزدهم صورت گرفته شاهد جهش بی‌سابقه شاخص بهره‌مندی از آب روستایی این استان به میزان ۹۵ درصد خواهیم بود.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید