شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » کسب رتبه دوم ایجاد اشتغال توسط استان سیستان و بلوچستان

کسب رتبه دوم ایجاد اشتغال توسط استان سیستان و بلوچستان

0
59
کد خبر: 70951
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با اشتغال ۳۱ هزار و ۲۷۲ نفر رتبه دوم ایجاد اشتغال در کشور را کسب کرد.

به گزارش میار ؛ حسین مدرس خیابانی روز یکشنبه در حاشیه دهمین نشست کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان اظهارداشت: خوشبختانه در شرایطی که چهار ماه از سال مانده طی مدت هشت ماه تمام تعهد اشتغال استان محقق شد.

وی افزود: همچنین بر اساس اعلام سامانه رصد وزارت تعاون کار و امور اجتماعی تاکنون هشت هزار و ۵۰۱ نفر در حوزه سیستان،۱۰ هزار و ۳۹۷ نفر در زاهدان، پنج هزار و ۱۰۱ نفر در ایرانشهر و چهار هزار و ۹۰۰ نفر در شهرستان چابهار اشتغال پیدا کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون ۱۰ هزار و ۴۱۰ نفر در زمینه‌های دام، طیور، شیلات و مشاغل خانگی از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) صاحب شغل شدند.

وی با اشاره به اشتغال ایجاد شده از سوی نیروهای جهادی در سالجاری گفت: هفت هزار و ۹۷۵ نفر از سوی معاونت محرومیت زدایی قرارگاه قدس و ۳۸۳ نفر از سوی سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان در قالب تسهیلات اشتغالزایی اشتغال پیدا کردند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: ۶ هزار و ۹۵۵ نفر توسط سازمان صنعت معدن تجارت، ۶ هزار و ۸۹۷ نفر از سوی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس، پنج هزار و ۴۰۲ نفر در طرح‌های راه و شهرسازی شمال،یک‌هزار و ۵۵۰ نفر در طرح‌های راه و شهرسازی جنوب استان،سه هزار و ۸۷۲ نفر در بازارچه‌های مرزی استان،۲ هزار و ۷۲۲ نفر در سازمان جهاد کشاورزی و همچنین ۲ هزار و ۱۹۶ نفر در شهرک‌های صنعتی اشتغال پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مختلف اشتغالزایی چون طرح‌های کارفرمایی و مشاغل خانگی توانسته برای یک‌هزار و ۸۳۱ نفر اشتغال ایجاد کند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: یک‌هزار و ۷۶۱ نفر در طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،یک‌هزار و ۲۲۰ نفر در شهرداری‌های استان و ۸۵۳ نفر شیلات آبهای داخلی اشتغال پیدا کردند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۲۱۵ نفر در پارک علم فناوری سیستان و بلوچستان اشتغال پیدا کردند، ادامه داد: این مشاغل ایجاد شده مرتبط با صنایع خلاق، دیجیتال و خدمات بازرگانی الکترونیکی است‌.

مدرس خیابانی با بیان اینکه مهمترین ماموریت ما در سیستان و بلوچستان ایجاد اشتغال است تصریح کرد: خوشبختانه یک اپیدمی ایجاد شغل در استان شکل گرفته اما نباید به این اکتفا کرد.

وی با تاکید بر لزوم راستی آزمایی آمار ارائه شده گفت: همه دستگاه‌های متولی باید میزان اشتغال ایجاد شده را با مشخصات و به صورت تصویری منتشر کنند.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید