شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » رتبه سوم ایجاد اشتغال در کشور برای سیستان و بلوچستان

رتبه سوم ایجاد اشتغال در کشور برای سیستان و بلوچستان

0
78
کد خبر: 70890
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه "رصد اشتغال" این استان رتبه سوم کشور در ایجاد اشتغال را به خود اختصاص داد.

به گزارش میار ؛ حسین مدرس خیابانی روز شنبه اظهارداشت: با تلاش خادمان نظام اسلامی در این خطه پهناور با همکاری نهادها، سازمانها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه، در شرایطی که چهار ماه تا پایان سال باقی‌مانده تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱ این استان به طور کامل محقق شد.

وی افزود: در حوزه صنایع دستی، دامپروری کشاورزی، گلخانه، شیلات و آبزی پروری واحدهای صنعتی و معدنی، واحدهای خدمات فنی توزیعی و گردشگری این استان متعهد به ایجاد اشتغال برای ۲۸ هزار و ۱۴۲ نفر در سال ۱۴۰۱ شده بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون جلسات کارگروه تخصصی اشتغال به صورت مستمر و با حضور تمامی دستگاه‌های عضو برگزار شد، تصریح کرد: ۸۵ درصد مصوبات این جلسات اجرا شده و بقیه در حال اجراست.

وی ادامه داد: بنیاد برکت با ۶ هزار و ۱۳۲ نفر در ردیف اول و سازمان صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد و سازمان جهاد کشاورزی به ترتیب بیشترین اشتغال را کسب کرده‌اند.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: از حیث پراکندگی جغرافیایی نیز شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار و هامون رتبه اول تا پنجم ثبت اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تاکید کرد: همچنین شهرستان هامون با ۷۵۹ درصد، زهک ۳۷۸ درصد و زابل با ۳۲۷ درصد بیشترین میزان پیشرفت ثبت اشتغال را نسبت به تعداد تعهد انجام داده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مجموع این اقدامات منجر به قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در رتبه سوم اشتغال کشور در دست یابی به شاخص تعهد شده است.

وی با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان فاقد بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بزرگ است، بیان کرد: نکته قابل توجه این است که این استان به دلیل نبود بنگاه‌های بزرگ اقتصادی از جمله پالایشگاه پتروشیمی، فولاد و خودروسازی با تکیه بر اشتغال روستایی، کوچک و خانگی بوده است.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: در سالجاری تعهد اشتغال کشور بیش از ۵۲ هزار نفر بوده که ۲۱ هزار نفر آنها در پروژه‌های عمرانی مانند جهش ملی مسکن و سایر پروژه‌های عمرانی اعلام شده است.
دسته بندی: اجتماعی / شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید