یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » وجود کمبود منابع آبی در شهر زاهدان

وجود کمبود منابع آبی در شهر زاهدان

0
92
کد خبر: 70881
معاون امور مشترکان آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: شهر زاهدان با کمبود منابع آبی روبروست به طوریکه این کمبود هم‌اینک بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ لیتر بر ثانیه برآورد شده است.

به گزارش میار ؛ فرهاد سرلگزائی شامگاه دوشنبه در نشست بررسی منابع آبی زاهدان با بیان اینکه نیاز شهروندان زاهدانی ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه است اظهارداشت: این در حالیست که میزان تولید بابهره‌گیری از تمامی منابع آبی موجود بین یک‌هزارو ۵۰۰ تا یک‌هزار و۷۰۰ لیتر برثانیه است.

وی با اشاره به اینکه در فصل پاییز بسر می بریم و امکان تنظیم و مصرف بهینه آب وجود دارد افزود: استفاده از سرشیرهای کاهنده یکی از راه‌های کاهش مصرف و کمک به ذخیره مناسب آب برای فصل پرمصرف است.

معاون امور مشترکان آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: روندکاهشی بارش درچند سال گذشته موجب شده تا از منابع جدید آب استفاده کنیم و لازم است تا با مدیریت مصرف به طولانی شدن عمر این ذخایر کمک کنیم.

همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز گفت: نزدیک به ۵۰ درصد منابع آبی این استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود که وابستگی مستقیمی به نزولات جوی دارد.

علیرضا قاسمی افزود: چاه‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبی باعث شده که بسیاری از آبخوان‌ها با افت شدید مواجه شوند و نزدیک به صفر برسند که احیای آن ممکن است ۱۰۰ سال به طول بیانجامد.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۰ در سیستان و بلوچستان درگیر خشکسالی هستیم،اظهارداشت: با توجه به وضعیت موجود و کاهش منابع آبی می‌طلبد که مدیریت مصرف آب مورد توجه ویژه قرار گیرد.
دسته بندی: محیط زیست / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید