پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » یادواره معلم تربیت بدنی شهید «ابراهیم هادی» در سیستان و بلوچستان برگزار شد

یادواره معلم تربیت بدنی شهید «ابراهیم هادی» در سیستان و بلوچستان برگزار شد

0
60
کد خبر: 70869
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان با عنوان یادواره معلم تربیت بدنی شهید «ابراهیم هادی» همزمان با سراسر کشور در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش میار ؛ انصاری نیا اظهار کرد: بدون تردید پی ریزی یک جامعه سالم و بانشاط در گرو سلامت روحی و جسمی اعضای جامعه و مرهون تلاش نیروی انسانی سالم، کارآمد و فکور است از این رو توجه مستمر به سلامت عموم شاغلین از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه اجرای ورزش فرهنگیان در سال تحصیلی جدید در ۳ سطح فعالیت های سلامت محور، ورزش همگانی و ورزش رقابتی، ادامه داد: فعالیت های سلامت محور به فعالیت هایی که در راستای تحقق رویکرد سلامت همه جانبه و با هدف ارتقای سلامت جسمی و روانی انجام شود، اطلاق می شود؛ ورزش همگانی نیز یعنی ورزش برای همه که فعالیت های جسمی اعم از بازی های غیرمنظم و خودجوش بومی تا تمرین های بدنی منظم را در برگرفته و عموماً به ورزش های گروهی غیر رقابتی و بدون هزینه یا ارزان قیمت اطلاق می شود؛ منظور از ورزش رقابتی نیز مسابقات ورزشی رسمی در رشته های تعیین شده است که بر اساس آخرین قوانین رشته مربوطه برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و ضرورت اجرای برنامه های ورزشی فرهنگیان، تاکید می شود که این شیوه نامه در شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی استان و شهرستان ها و مناطق به عنوان طرح توسعه ورزش فرهنگیان مطرح و اقدامات لازم انجام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل به زمان بندی اجرای مسابقات اشاره و بیان کرد: برگزاری مرحله شهرستان، منطقه و ناحیه مسابقات طوری برنامه ریزی شده است که تا پایان دی ماه سال جاری تمام شود. مرحله استان مسابقات تا پایان اسفند ماه برگزار خواهد شد و مرحله کشوری این مسابقات، تابستان ۱۴۰۲ برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این دور از مسابقات شرکت کنندگان در رشته های والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز و بدمینتون در بخش خواهران و برادران و رشته فوتسال ویژه برادران با یکدیگر به رقابت می پردازند.

انصاری نیا تصریح کرد: نحوه ثبت نام در مسابقات ورزشی فرهنگیان در سال تحصیلی جدید از طریق سامانه سیدا است.

وی خاطر نشان کرد: این مسابقات با عنوان یادواره معلم تربیت بدنی «شهید ابراهیم هادی» برگزار می شود و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان، مناطق و نواحی باید ابعاد، اهداف، شیوه و زمان اجرای برنامه را برای مدیران و دست اندرکاران تشریح و برضرورت اجرای آن تأکید کنند.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان، شهرستان، مناطق و اطلاع رسانی حداکثری برای تبلیغ و ترویج این برنامه برای توسعه مشارکت تمامی ذینفعان و جلب حمایت اجتماعی تأکید کرد.
دسته بندی: فرهنگی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید