جمعه، 28 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ظرفیت‌های منطقه سیستان و بلوچستان به خوبی نشان داده نشده است

ظرفیت‌های منطقه سیستان و بلوچستان به خوبی نشان داده نشده است

0
61
کد خبر: 70773
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه از افراط و تفریط در روایت واقعیت‌های استان پرهیز شود، گفت: متاسفانه تاکنون چهره محرومیت، قاچاق و ناامنی از استان منتشر و ظرفیت‌های این منطقه به خوبی نشان داده نشده است.

به گزارش میار ؛ آیت‌الله مصطفی محامی روز پنجشنبه در بازدید از حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان و دیدار با کارکنان این مجموعه اظهارداشت: روایت واقعیت‌های استان باید به گونه‌ای باشد تا ذهنیت ایجاد شده برای مسوولان واقعی و بر همان اساس قابل برنامه‌ریزی باشد.

وی بیان کرد: باید دقت کنید تا دچار آسیب‌های معمول فضای هنری کشور نشوید و اگر حوزه هنری انقلاب اسلامی بدون تفکر و دوراندیشی عمل کند گرفتار همین آسیب‌ها خواهد شد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: اگر ما کار کم، متقن، درست و بر اساس مبانی انقلاب اسلامی انجام دهیم بهتر از این است که کارهای بیشتری ارائه دهیم اما خاصیت لازم را نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در برخی از طرح‌ها مانند وحدت و امنیت که جنبه ملی دارد باید تلاش کنید تا از بودجه ملی نیز استفاده شود.

آیت‌الله محامی ارائه برنامه از جانب حوزه هنری انقلاب اسلامی در استان را خواستار شد و بیان کرد: در سفرهای شهرستانی بنده، حضور در برنامه‌های مختلف حوزه علمیه و آموزش و پرورش گنجانده شده که اگر حوزه هنری نیز به ارائه برنامه بپردازد در مرکز و سایر شهرستان‌های استان تا حد توان حضور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های سیستان و بلوچستان تنوع قومی و مذهبی است و به نظر می‌رسد سهم عادلانه قومیت‌ها و مذاهب کمتر مورد توجه قرار گرفته و باید به میزان نیاز توزیع عادلانه‌ای صورت گیرد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: باید به طور مساله محور پیش رفته و در موضوعات مختلف نگاه فرهنگی خود را دنبال کنید زیرا فعالیت‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و عمرانی دارای پیش‌زمینه و پس‌زمینه فرهنگی بوده و باید برای همه پروژه‌ها یک پیوست فرهنگی تعریف شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم کادرسازی و شبکه‌سازی در استان تاکید کرد و گفت: فرد تربیت شده سالیان سال قادر به ارائه کار خواهد بود اما اگر همین فرد چندین و چند نفر را تربیت کند تا هر کدام کارهای بیشتر را دنبال کنند به مراتب دارای ارزش بیشتری است.

وی اظهارداشت: قدردان فعالیت‌های صورت گرفته درحوزه هنری سیستان و بلوچستان هستیم اما شروع این فعالیت‌ها با تاخیر صورت گرفته به گونه‌ای که ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشته و کارهای نکرده و زمان‌های از دست داده زیای داریم که چنین چیزی مسوولیت ما را بیشتر می‌کند و باید با هم‌افزایی و تلاش کار بیشتری ارائه کنیم.

آیت‌الله محامی بیان کرد: تدوین اسناد، پیش‌نیاز کار و مقدمه‌ای است که باید منجر به نتیجه شود و نتیجه آن خروجی کار شما است.

وی ادامه داد: اگر به دنبال سنجش کمیت و کیفیت کار هستیم باید آن را با دیگر حوزه‌های هنری در سایر استان‌های کشور مقایسه کنیم تا بتوانیم به درستی برنامه ریزی و اقدام لازم را داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حضور در جشنواره‌هایی که دارای مبانی و معیارهای ارزیابی صحیح باشد می‌تواند سطح ما را مشخص و نشان دهد که در کجای کار قرار داریم.

امام جمعه زاهدان اظهارداشت: باید میزان تاثیرگذاری کار خود را مشخص کنید زیرا اگر کار ما در فرهنگ جامعه تاثیرگذار نباشد ما به اهداف خود نرسیده‌ایم.

وی با تاکید بر توزیع جغرافیایی فعالیت‌ها در مناطق مختلف استان اظهارداشت: مساوات به معنای عدالت نیست اما باید به تناسب نیاز هر منطقه توزیع فعالیت صورت گیرد.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید