شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » واکسیناسیون ۱.۵ میلیون دام در سیستان و بلوچستان علیه بیماری برفکی

واکسیناسیون ۱.۵ میلیون دام در سیستان و بلوچستان علیه بیماری برفکی

0
83
کد خبر: 70765
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری واگیر تب برفکی در این استان به طور رایگان واکسینه شدند.

به گزارش میار؛ دکتر ویدا معزی اظهارداشت: بیماری تب برفکی از جمله بیماری‌های خطرناک و واگیر در جمعیت دامی است که ضرر و خسارات اقتصادی بالایی را به دامداران و روستاییان تحمیل می‌کند و برای پیشگیری نیازمند رعایت موارد بهداشتی و واکسیناسیون دوره‌ای دام‌ها علیه این بیماری است.

وی بیان کرد: از جمله سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور برای پیشگیری از بروز وشیوع این بیماری اجرای فازهای مختلف واکسیناسیون علیه بیماری‌های واگیر در جمعیت‌های دامی است که بر این اساس فاز واکسیناسیون رایگان تب برفکی در سیستان و بلوچستان از ابتدای مرداد تا ۱۵ مهر سالجاری به مدت ۷۵ روز با تحت پوشش قرار دادن جمعیت دام روستایی و عشایری اجرا شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در این طرح بیش‌از ۶۳ هزار راس دام سنگین و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان واکسینه شدند.
دسته بندی: سلامت / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید