یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » فرماندار سراوان شایعه وجود سنگ ریزه در آرد نانوایی‌های این شهرستان را رد کرد

فرماندار سراوان شایعه وجود سنگ ریزه در آرد نانوایی‌های این شهرستان را رد کرد

0
89
کد خبر: 70692
فرماندار سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هیچ نوع سنگ ریزه‌ای در داخل کیسه های آرد نانوایی‌های این شهرستان یافت نشده است.

به گزارش میار ؛ سعید تجلیلی اظهارداشت: پس از اطلاع از وجود سنگ ریزه در داخل کیسه های آرد و نان‌های پخت شده در سراوان بلافاصله رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی های صورت گرفته مشخص شد گندم های آسیاب شده از رطوبت کافی برخوردار نبوده و به اصلاح پوسته آنان ضخیم بوده است که این امر سبب تقویت احساس وجود سنگ ریزه در نان ها شده است.

فرماندار سراوان گفت: آردهایی که این وضعیت را داشت از سطح نانوایی های این شهرستان جمع آوری شده و آرد مناسب طبق روال گذشته توزیع شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت نانوایی ها در تولید نان با کیفیت طبق روال معمول ادامه دارد و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته دادیار حقوق عامه و نماینده دادستان سراوان؛ با توجه به مطالبه مردمی مبنی بر وجود سنگ ریزه در نان‌های پخت شده در این شهرستان رسیدگی به این موضوع توسط تیمی متشکل از اتحادیه خبازان، جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت در دستور کار قرار گرفت و بازدیدی از کارخانه آرد انجام شد که به هیچ عنوان موضوع سنگ ریزه مورد تایید قرار نگرفت.

حجت الاسلام محمد تقی شهری نژاد با اشاره به اینکه از تمام مراحل تولید نان از جمله کارخانجات تولید آرد، حمل و نقل و نگهداری آن و نانوایی‌ها بازرسی به عمل آمد، گفت: موضوعی که مطرح است اینکه نوع گندم ها متفاوت است و برخی از خارج وارد می شوند و چون گندم نیاز به رطوبت دارد احتمالا رطوبت کم بوده است و بنا بر گفته متولیان امر در سری جدید اقدام به بالابردن رطوبت گندم در دستور کار قرار گرفته تا مشکل بر طرف شود.

وی افزود: در بازدیدی که مجددا از خبازیهای سطح شهر سراوان صورت گرفت مشاهده شد کیسه‌های آرد قبلی به کارخانه عودت داده و کیسه‌های آرد جدید جایگزین آنها و مشکل برطرف شده است.
دسته بندی: اجتماعی / سلامت / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید