سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » فرهنگی » دین و اندیشه » بیشتر شدن ارتباط با خداوند نتیجه درس خواندن و کسب علم است

بیشتر شدن ارتباط با خداوند نتیجه درس خواندن و کسب علم است

0
123
کد خبر: 70646
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نتیجه درس خواندن و کسب علم افزایش ارتباط با خداوند متعال است و در صورتی که ارتباط ما با خدا بیشتر شد بدین معناست که علم ما نیز بیشتر شده است.

به گزارش میار از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران استان رسالت حوزویان را فهم، عمل و تبلیغ دین عنوان کرد و گفت: موفقیت در این عرصه احتیاج به پیش‌نیازهایی داشته و دارای اقتضائاتی است که با هم ارتباط و تاثیر متقابل دارد.
امام جمعه زاهدان با استناد  به آیاتی از کلام الله مجید به ذکر یک مثال پرداخت و افزود: پرهیزگاران از هدایت قرآن بهره می‌گیرند یعنی انسان‌ها نیاز به تقوا دارند تا هدایت را بپذیرند و از طرفی وقتی هدایت شوند در مسیر حق قرار گرفته و پرهیزگار خواهند شد که به صورت پله به پله پیش رفته و در همدیگر تاثیر متقابل دارند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: افراد باید تقوا و صفای باطن داشته باشند تا قران و آیات آن را بپذیرند زیرا خیلی از افراد قرآن را شنیده و اصل آن را نپذیرفتند و در صورت وجود صفای باطن آیه را پذیرفته و در نتیجه تقوا بیشتر شده و این تقوای بیشتر زمینه را برای فهم بیشتر و عمل بیشتر به آیات ایجاد خواهد کرد که متقابلا عمل به آیات عامل افزایش تقوا و صفای باطن خواهد شد و روی همدیگر تاثیر متقابل دارند.

آیت الله محامی اظهار داشت: امروزه رسالت حوزویان سنگین، ابعاد کار گسترده و نیازهای جامعه فراوان است اما اصل، اساس و ریشه کار در حوزه باطن خودمان می‌باشد و در صورتی که باطن ما درست باشد در تمامی عرصه‌ها به درستی عمل خواهیم کرد و اگر این‌گونه نباشد همه ابعاد وجودی ما دچار مشکل خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به قرائت و تفسیر روایتی از امام صادق(ع) پرداخت و اظهار داشت: از بندگان خدا آن‌هایی از خدا می‌ترسند که عالم هستند و عبودیت چنین اقتضا می‌کند که انسان از مخالفت با خدا بر حذر بوده و از نافرمانی خدا بترسد اما همه کس این معرفت را ندارند و تنها کسی که به جایگاه خداوندی و وظیفه بندگی عالم است به این اقتضا عمل می‌کند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: به فرموده امام صادق(ع) برخی عبادت‌ها از شدت خوف خداوند انجام می‌گیرد زیرا بندگی خدا می‌تواند انجام هر گونه کار خیر باشد مانند کمک به مردم و رفع نیاز نیازمندان در صورتی که کمک به نیازمندان نیز تنها کمک‌های مادی نبوده و تعلیم و تربیت و تلاش برای تربیت انسان‌ها نیز عبادت محسوب می‌شود و چه بسا برخی از این عبادت‌ها دارای ارزشی فراتر از عبادت‌های مستحب دیگر باشد.

آیت‌الله محامی بیان کرد: اگر کسی از خداوند ترسیده و تقوا پیشه کند هیچگاه در زندگی به بن بست نخواهد رسید و خداوند متعال از جایی که فکرش را نمی‌کند راه خروجی برای او ایجاد خواهد کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: امام علی(ع) در روایتی نقل کرده‌اند دل مومن خانه خدا بوده و نباید غیر خدا را در آن راه دهید.

وی اظهار کرد: باید ارزیابی داشته باشیم که قبل از ورود به حوزه علمیه چه مقدار با خداوند متعال در ارتباط بوده‌ایم و حال پس از ورود به حوزه چه تغییری در وجود ما رخ داده و ارتباط ما با خدا افزایش یافته یا دارای کاهش شده است.

امام جمعه زاهدان گفت: اگر قرار است انسان عالم از خدا بترسد این ترس باید در زندگی او خود را نشان دهد و در واقع کسی که از خدا می‌ترسد دیگر کسی برای او مهم نیست.

آیت‌الله محامی در ادامه به بیان نکاتی پیرامون حوادث اخیر در استان پرداخت و گفت: دشمن از هر فرصتی سوء استفاده و از هر بهانه‌ای برای دشمنی استفاده می‌کند اما نکته مهم این است که ما هوشیار بوده، بهانه به دست دشمن ندهیم و بلکه توان و قدرت حمله و ضربه زدن به آن‌ها را داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به توصیه‌های امام علی(ع) به فرزندشان امام حسن مجتبی(ع) خاطر نشان کرد: امام به فرزندشان توصیه دارند که خداوند را معیار قرار داده، به دیگران نیکی کن، انصاف به خرج بده و به کسی ظلم نکن همان‌گونه که خود دوست داری به تو نیکی کرده و انصاف به خرج دهند و همانگونه که دوست نداری مورد ظلم واقع شوی.
دسته بندی: دین و اندیشه / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید