یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » آغاز عملیات آسفالت ۷ کیلومتر از قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان

آغاز عملیات آسفالت ۷ کیلومتر از قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان

0
93
کد خبر: 70637
معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات آسفالت هفت کیلومتر از قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان خبر داد.

به گزارش میار؛ مهدی پارسی روز سه‌شنبه اظهار داشت: طول قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان ۱۷ کیلومتر است که سال گذشته ۱۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسید و از امروز عملیات آسفالت هفت کیلومتر باقی‌مانده این مسیر بعد از اتمام مراحل زیر سازی آغاز شده است.
وی ادامه داد: تاکنون برای ساخت باند دوم در این قطعه بیش‌از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و جهت تکمیل و اتمام آن نیز به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این اداره کل همزمان با ساخت قطعه چهار بزرگراه زابل- زاهدان با فعال بودن سه کارگاه راه سازی احداث پل شیله و قطعه سه این مسیر را در دستورکار قرار داده است.
وی با بیان اینکه مسیر ارتباطی زابل- زاهدان بخشی از محور ترانزیتی چابهار- میلک است که نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور و  توسعه سیستان و بلوچستان دارد، گفت: با افزایش اعتبارات ساخت بزرگراه در این مسیر از ۴۰ میلیارد تومان سال ۹۷ به بیش‌از ۱۸۰ میلیارد، این اداره کل ضمن بهره برداری از ۴۲ کیلومتر بزرگراه در سه سال اخیر در این مسیر پل نهراب را تکمیل و افتتاح کرده است.
پارسی با بیان اینکه طول کلی محور زابل- زاهدان ۲۰۰ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه احداث شده است، افزود: هم‌اینک ساخت ۳۵ کیلومتر باند دوم در قطعات سه و چهار این مسیر پر تردد استان توسط این اداره کل در حال انجام است و در صورت تامین منابع مالی مورد نیازعملیات ساخت قطعه  دو به عنوان تنها قطعه باقی‌مانده این مسیر نیز تا پایان سالجاری آغاز خواهد شد.
دسته بندی: شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید