یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » آبرسانی به مجتمع روستایی تیس کوپان‌های چابهار کی به پایان می‌رسد؟

آبرسانی به مجتمع روستایی تیس کوپان‌های چابهار کی به پایان می‌رسد؟

0
44
کد خبر: 70599

هنوز پروژه آبرسانی به تیس کوپان‌ها به مرحله بهره برداری نرسیده و این خلاف وعده داده شده، است، مدیر عامل آبفای سیستان و بلوچستان در اینباره مدعی شد: علی رغم عدم تأمین اعتبار کافی از محل اعتبارات عمرانی استان، این پروژه 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش میار، این روزها خبرهای خوشی از آبرسانی به سیستان و بلوچستان می‌شنویم، از افزایش اعتبارات گرفته تا آمدن طرح جهاد آبرسانی برای آبدار شدن چابهاری های از این دست خبرها هستند، البته مردم چابهار معتقد اند این خبرها قبل‌تر هم بودند و برای مثال پروژه فاز اول آبرسانی به شش پارچه مجتمع روستایی تیس کوپان‌ها که مهر سال گذشته کلنگ زنی شده بود، هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده پروژه مذکور باید ماه جاری به نتیجه می‌رسید اما شواهد نشان می‌دهد این پروژه هنوز تا مرحله بهره برداری فاصله دارد؛ در این زمینه با مدیر عامل آبفای سیستان و بلوچستان ارتباط گرفتیم، وی چنین پاسخ داد: متأسفانه در جریان پیشبرد پروژه، مشکلات متعددی مانع از اجرای خط انتقال مطابق برنامه زمان بندی مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه فاز اول طرح آبرسانی به مجتمع شش روستایی طیس کوپان شامل 8.3 کیلومتر خط انتقال با مبلغ قرارداد 9.5  میلیارد تومان در مهر سال گذشته آغاز شده است، گفت: این پروژه قرار بود از محل اعتبارات عمرانی استان تأمین اعتبار شود که در حال حاضر 50 درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد.

علیرضا قاسمی در ادامه اظهار داشت: مشکلات متعددی مانع از اجرای خط انتقال مطابق برنامه زمان بندی مصوب شد، از جمله آنها عدم تأمین اعتبار کافی از محل منابع مختلف (تنها 1.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته) و همچنین وجود معارض در مسیر خط انتقال که منجر به تغییر مسیر و اخذ مجوزهای لازم و رعایت حریم جاده و تأسیسات موجود شده است.

وی افزود: در حال حاضر پروژه فعال و دارای پیشرفت فیزیکی 50 درصدی است و برای تکمیل عملیات آبرسانی به کلیه روستاها، اجرای شبکه توزیع در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو، از محل اعتبارات محرومیت زدایی به پیمانکار واگذار شده است.

گزارش از مریم سادات موسوی نیا
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید