دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اقتصادی » تولید ۱۵۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر ایرانشهر

تولید ۱۵۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر ایرانشهر

0
66
کد خبر: 70582
رئیس اداره عشایری ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: عشایر این شهرستان از ابتدای امسال تا کنون بیش‌از ۱۵۰ تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف کردند.

به گزارش میار ؛ فاروق زراعتی در بازدید از مناطق عشایری ایرانشهر اظهارداشت: با توجه به بارندگی‌های امسال پیش‌بینی می‌شود عشایر ایرانشهر تا پایان سال بیش‌از٣۵٠ تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار مصرف کنند که این مقدار نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: عشایر شهرستان ایرانشهر با دارا بودن بیش‌از ۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین نقش مهمی در تامین گوشت قرمز و لبنیات سیستان و بلوستان دارند.

رئیس اداره عشایری ایرانشهر گفت: بیش‌از ۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سال گذشته به عشایر این شهرستان برای خرید علوفه پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در ایرانشهر بیش‌از ١۵ هزار نفر عشایر سکونت دارند گفت: حمایت از قشر پر تلاش عشایر در بخش تولید علاوه ‌بر رونق بخشیدن به اقتصاد کشور در تولید صنایع دستی، محصولات دامی، کشاورزی و رونق زندگی عشایری نیز موثر است.

زراعتی اظهارداشت: حمایت از قشر پر تلاش عشایر در بخش تولید علاوه‌بر رونق بخشیدن به اقتصاد کشور در تولید صنایع دستی، محصولات دامی، کشاورزی و رونق زندگی عشایری نیز موثر است.

وی افزود:  بیش‌از ٢۵ هزار نفر در قالب ٢ هزار و ٨٠٠ خانوار عشایر در شهرستان ایرانشهر سکونت دارند.

ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.
دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید