یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » ٨ رشته قنات قصرقند در فهرست میراث ملی قرار گرفته است

٨ رشته قنات قصرقند در فهرست میراث ملی قرار گرفته است

0
94
کد خبر: 70556
اولین همایش ثبت تمدن قناتی کشور با نگرش ثبت جهانی در شهرستان قصرقند برگزار شد.

به گزارش میار ؛ عضو مرکز بین المللی قنات کشور در این همایش با ابراز خرسندی از ثبت تمدن قناتی قصرقند و ثبت هشت رشته قنات این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور ، بر آسیب شناسی و گردشگری قنات در این شهر تاکید کردند.

محمد برشان افزود: قنات کرگدان قصرقند فراتر از آثار جهانی است و با ثبت این قنات در فهرست آثار ملی، جهان شهرستان قصرقند مقصد گردشگری قنات در سیستان و یلوچستان خواهد شد .

عدنان حسینی رئیس میراث فرهنگی و گردشگری خلیچ فارس و دریای عمان نیز در این همایش با اشاره به رونق گرشگری قنات در سطح کشور گفت: تاکنون ۱۱رشته قنات در سطح جهانی به ثبت ملی رسیده است و قنات کرگدان قصرقند نیز ظرفیت ثبت جهانی، دارد که در صورت تحقق آن این شهرستان مقصد گردشگری سیستان و بلوچستان خواهد شد.

سرپرست فرمانداری قصرقند هم در این همایش  با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری شهرستان قصرقند گفت: با ثبت تمدن قناتی قصرقند گردشگری و کشاورزی نیز میتواند در قصرقند رونق بگیرد.

سایگانی افزود : قرارگیری ٨ رشته قنات استر آباد، محتاج کهن،امام آباد،نو آباد، سوردو ، نژنژ، کرگدان و مدی کهن  قصرقند در فهرست میراث ملی موقعیت ممتازی به حوزه قناتی استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان قصرقند داده است و بزودی ثبت قنات کرگدان در فهرست جهانی نیز آغاز خواهد شد و انتظار،داریم اداره کل میراث فرهنگی استان در این راستا تلاش کند.

دسته بندی: محیط زیست / شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید