شنبه، 15 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » بهره مندی بیش‌از هزار زائر پاکستانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر

بهره مندی بیش‌از هزار زائر پاکستانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر

0
87
کد خبر: 70554
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از ورود بیش‌از هشت هزار زائر حرم اباعبدالله الحسین(ع) برای اولین بار از طریق پایانه مرزی ریمدان خبر داد و گفت: خدمات فوریت‌های پزشکی این دانشگاه به بیش‌از یک‌هزار و ۱۷۳نفر از زائران پاکستانی ارائه شده است.

به گزارش میار ؛ سعید موحدی راد اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به عنوان مرجع ارائه دهنده خدمات بهداشت و درمان در جنوب سیستان و بلوچستان با تکیه بر رسالت خود و فرهنگ اصیل و غنی میهمان نوازی در استانمان، در جهت صیانت از سلامتی زائران پاکستانی عازم اربعین از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: تعداد ۶ هزار و ۷۲۳ نفر تا نوزدهم از طریق پایانه مرزی ریمدان وارد کشور شدند که از این تعداد ۱۷۵ نفر ایرانی و ۶ هزار و ۵۴۸ نفر زائر پاکستانی بودند و همچنین تعداد ۸۷۶ نفر از کشور خارج شدند که ۱۶۴ نفر ایرانی و ۷۱۲ نفر از زائران پاکستانی بودند که به وطن خود بازگشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: همچنین در این مدت ۶ هزار و ۵۲۵ نفر از زائران پاکستانی قطره پولیو دریافت کردند و ۵۹ تست مالاریا و تست کرونا از افراد مشکوک گرفته شده است.

وی بیان کرد: مرز ریمدان برای اولین بار پذیرای زائران اربعین حسینی بود و با وجود اینکه زیرساخت‌های لازم در این پایانه مرزی به طور کامل فراهم نبود از تمام ظرفیت‌های دانشگاه در جهت ارائه خدمت به زائران عزیز استفاده کردیم.

موحدی راد ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات در نظر گرفته شده خللی در روند خدمات رسانی بهداشت و درمان در منطقه ایجاد نشود و تمامی زوار پاکستانی به سلامت از مرز ریمدان عبور کنند.
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید