دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ورود ۴۰۰ هزار زائر غیرایرانی از مرزهای سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود

ورود ۴۰۰ هزار زائر غیرایرانی از مرزهای سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود

0
72
کد خبر: 70518
مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به رفع محدودیت‌های کرونایی بعد از ۲ سال، پیش‌بینی می‌شود بیش‌از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر زائر از مرزهای میرجاوه و ریمدان وارد استان و سپس عازم کربلای معلی شوند.

به گزارش میار ؛ حجت الاسلام محسن مومنی اظهارداشت: بعد از یک برهه‌ی زمانی که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا ورود زائران پاکستانی اربعین به ایران محدود شد، خوشبختانه در استان سیستان وبلوچستان از کشور دوست و همسایه پاکستان برای زیارت عتبات مقدسه در ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع )، امسال مرزها برای حضور زائران شبه قاره هند باز شده است.

وی تصریح کرد: یکی از اماکن مشخص شده برای میزبانی و ارائه خدمات فرهنگی و اسکان تغذیه برای زائرین در شهرستان زاهدان زائر سرای امام رضا (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: امسال تدابیری پیش بینی شده که تنها مرز میرجاوه ،مرز ورودی زائران نباشد و در مرز ریمدان نیز ورود زائر را داشته باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به بازگشایی مرز ریمدان، تعداد زائران تقسیم شده و تعدادی از این زائران از مرز ریمدان و تعدادی هم از مرز میرجاوه وارد کشور جمهوری اسلامی ایران خواهند شد.

حجت الاسلام مومنی اظهارداشت: زائرانی که از مرز میرجاوه وارد زاهدان می شوند، در یکی از موکب‌های اصلی زائر سرای امام رضا (ع ) پذیرایی می‌شوند.

وی افزود: در این مکان خدمات مختلفی توسط گروه‌های مردمی، هیات‌های مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی که توسط مردم مدیریت می‌شود ارائه خواهد شد، سه وعده غذای گرم و میان وعده از دیگر خدماتی است که به زوار در این ایام ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان بیان کرد: در طول اقامت کوتاه‌مدت زوار پاکستانی در زاهدان، خدمات مختلف فرهنگی ارائه می‌شود؛ پخش فیلم، سخنرانی، تعزیه‌خوانی و توزیع بسته‌های فرهنگی از جمله کتب مذهبی، قرآن و مفاتیح که همیشه مورد استقبال و نیاز زوار بوده از جمله خدمات فرهنگی است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی خاصی ویژه کودکان و متناسب با سن و سال آن‌ها نیز برگزار شده است  گفت: این خدمات توسط مسوولان استان و زاهدان با همکاری اوقاف و امور خیریه و ستاد سازمان اوقاف امور خیریه صورت گرفت که با مساعدت های مالی شان توانستیم خدمات شایانی به زوار انجام دهیم.

حجت الاسلام مومنی باتوجه به حجم زوار گفت: حجم جمعیت ان شاءالله بعد از بازگشایی مرز کشور عراق برروی زائران خارجی و زائران پاکستانی حجم کثیر جمعیت و زائر را در زائری امام رضا(ع) سرا خواهیم داشت.
دسته بندی: شهری / فرهنگی / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید