شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » ۱۳هزار زائر پاکستانی از مرزهای سیستان و بلوچستان به ایران آمدند

۱۳هزار زائر پاکستانی از مرزهای سیستان و بلوچستان به ایران آمدند

0
63
کد خبر: 70507
سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای مردادماه تاکنون حدود ۱۳ هزار زائر پاکستانی از طریق ۲ مرز میرجاوه و ریمدان وارد این استان و سپس عازم عتبات عالیات در کشور و کربلای معلی شدند.

به گزارش میار ؛ جواد قنبری اظهارداشت: از این تعداد ۶ هزار و ۵۱۷ زائر از طریق پایانه مرزی ریمدان شهرستان دشتیاری و ۶ هزار و ۲۹۴ زائر از طریق پایانه مرزی شهرستان میرجاوه وارد استان شده‌اند که عمدتاً توسط اتوبوس عازم مشهد و قم شده و در ادامه عازم کربلا خواهند بود.

وی بیان کرد: روز گذشته ۵۶۹ زائر از طریق پایانه ریمدان و ۲۴۷ زائر از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شدند که پس از استراحت موقت و پذیرایی استان را به قصد زیارت ترک می‌کنند و آمار ورودی زائران به تدریج با نزدیک شدن به اربعین حسینی در حال افزایش است.

سخنگوی ستاد اربعین سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در حال حاضر به همت دستگاه‌های مختلف و گروه‌های مردمی همه امکانات لازم برای رفاه حال زائران در ۲ پایانه مرزی استان فراهم شده، افزود: خوشبختانه در این زمینه کمبودی وجود ندارد و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در جلسات ستاد اربعین استان به ریاست استاندار و حضور میدانی و رصد مستمر ایشان و تیم تعیین شده در این حوزه، شرایط برای پذیرایی مطلوب از زائران کشور دوست و برادر پاکستان در استان مهیا است.

وی با اشاره به اینکه امسال مرز ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان برای نخستین بار برای ورود زائران تعیین شده، خاطرنشان کرد: میزان ورودی زائران پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه نسبت به مدت مشابه آخرین مرحله ورود پیش از شیوع بیماری کرونا حدود ۸۰ درصد کاهش داشته که علت اصلی آن وقوع سیل در کشور پاکستان است و در این حوزه نیز ما با عزیزانمان در کشور همسایه ابراز همدردی می‌کنیم.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید