پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » 90 درصد هزینه های ناباروری زوجین سیستان و بلوچستان توسط بیمه سلامت پرداخت می شود

90 درصد هزینه های ناباروری زوجین سیستان و بلوچستان توسط بیمه سلامت پرداخت می شود

0
64
کد خبر: 70501
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: خدمات ناباروری در تعهد بیمه سلامت قرار گرفته و ۹۰ درصد هزینه ها در استان توسط بیمه سلامت پرداخت می‌ شود.

به گزارش میار ؛ دکتر شهرکی در دیدار با نخعی فرماندار زاهدان که بمناسبت هفته دولت انجام شد اظهار کرد: تمامی اقشار جامعه که زیرپوشش هیچ بیمه ای نیستند می توانند به صورت رایگان از بیمه سلامت استفاده کنند و بعد از سه ماه از زمان بیمه براساس ارزیابی وسع، اگر فرد در دهک یک تا سه باشد، همچنان به صورت رایگان بیمه خواهد شد.

شهرکی افزود: تمامی بدهی ها تا سال ۱۴۰۰ پرداخت شده و هیچگونه بدهی بابت سال گذشته به بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح دارویار از ۲۳ تیرماه به صورت رصد روزانه در استان اجرایی و ۲۰۶ داروخانه به صورت مرتب در این طرح رصد شدند و حذف ارز ترجیحی در پرداخت‌های بیمه شدگان تاثیری نداشته و تنها کسانی‌که فاقد بیمه هستند داروها را براساس قیمت روز دریافت می‌کنند.

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در طرح دارویار در برخی داروها سهم بیمه سلامت از ۷۰ درصد نیز افزایش داشته اما پرداختی بیمه گذار فرقی نکرده است.

شهرکی افزود: پرداخت های سطح یک به مراکز جامع سلامت تقریبا ۲ برابر سال گذشته افزایش داشته و مقرر شده بیمه شدگان بیمه سلامت با تعرفه های دولتی در مراکز و بیمارستان های تامین اجتماعی پذیرش شوند.

شهرکی ادامه داد: همچنین قراردادی برای اتباع بیگانه آسیب پذیر و غیرآسیب پذیر وجود دارد که با پرداخت سرانه به صورت متمرکز انجام می شود و افراد آسیب پذیر تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: تیم کاملی از پزشکان با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های موجود ناباروری در مرکز ناباروری مولود زاهدان  خدمات لازم را ارائه می دهند بطوریکه دیگر نیازی به مراجعه بیمه شدگان به استان های دیگر نیست.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مراجعه افراد نابارور به بخش خصوصی نیز ۷۰ درصد تعرفه توسط بیمه پرداخت می‌ شود.

شهرکی بیان کرد: سال گذشته بابت ناباروری ۳۸۷ نفر در استان، ۶۰۰ میلیون تومان هزینه پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد و حتی هزینه های درمان بابت رحم اجاره ای نیز توسط بیمه پرداخت می شود.

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان از ارائه خدمات مطلوب به بیماران و معتادین جهت پوشش بیمه سلامت خبر داد که مورد توجه فرماندار شهرستان زاهدان قرار گرفت .

در ادامه نخعی فرماندار شهرستان زاهدان نیز با تبریک هفته دولت ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان و کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان در  راستای تعامل و همکاری بیشتر فی مابین تاکید کرد.
دسته بندی: سلامت / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید