یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » انتظامی » ۱۵۰۰ طاقه تور صیادی غیرمجاز در چابهار توقیف و امحا شد

۱۵۰۰ طاقه تور صیادی غیرمجاز در چابهار توقیف و امحا شد

0
71
کد خبر: 70440
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزی شیلات سیستان و بلوچستان گفت: یکهزار و ۵۰۰ طاقه تور صیادی مونو فیلامنت غیرمجاز در جریان گشت‌های مختلف دریایی و زمینی توسط یگان‌های عملیاتی پایگاه‌های تابعه سواحل مکران محدوده استان کشف، توقیف و امحا شد.

به گزارش میار ؛ سرهنگ حسینعلی موحدی‌مهر روز شنبه اظهار داشت: این ادوات صید پس از سیر مراحل قانونی با حضور نمایندگان دادستانی شهرستان چابهار، رؤسای ادارات حراست و بازرسی اداره کل شیلات استان در محل محوطه ستاد فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزی شیلات استان امحاء و از چرخه صیادی خارج شد.

وی با اشاره به اینکه بطور متوسط ارزش هر طاقه تور یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، گفت: استفاده از این نوع ادوات صید غیرمجاز و چشمه ریز سبب از بین رفتن انواع گونه‌های آبزیان می شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزی شیلات سیستان و بلوچستان افزود: قبل از این که آبزیان به مرحله بلوغ و تولید مثل برسند عده ای از افراد سودجو با استفاده از این ادوات مخرب اقدام به صید آنها می‌کنند، که این عمل علاوه بر تهدید انواع گونه های آبزیان در معرض خطر انقراض و نامتعادل کردن چرخه زندگی آنها باعث آسیب جدی به اکوسیستم دریایی شده و بدیهی است زیان اقتصادی ناشی از آن به صیادان قانونمند و دارای مجوز وارد می‌شود که تاثیر زیادی بر کاهش درآمد صیادان دارد.

سرهنگ موحدی مهر ادامه داد: یگان حفاظت منابع آبزی شیلات استان سیستان و بلوچستان در راستای انجام رسالت و وظیفه ذاتی خود از هیچ کوششی برای برخورد با متخلفان صید و صیادی دریغ نخواهد کرد.
دسته بندی: انتظامی / شهری
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید