دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » بالاترین شاخص اهدای خون داوطلبانه در بین کشورهای منطقه برای ایران است

بالاترین شاخص اهدای خون داوطلبانه در بین کشورهای منطقه برای ایران است

0
83
کد خبر: 70431
مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: توسعه و تجهیز امکانات سازمان انتقال خون استان یکی از اولویت های دولت در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش میار ؛ دکتر عباسی افزود: سازمان انتقال خون ایران عضو انجمن بین المللی خون نادر با 23 عضو است که تنها کشور مسلمان عضو این انجمن بین المللی بشمار می رود.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: 55 کشور جهان در پالایش پلاسما همکاری دارند که ایران یکی از این کشورها با فناوری و دانش بالا است.

دکتر عباسی بیان کرد: ایران در بین کشورهای منطقه بالاترین شاخص اهدای خون داوطلبانه را دارد.

وی همچنین در ادامه در خصوص وضعیت اهدای خون در استان نیز اشاره کرد و گفت: در 5 ماهه ابتدایی امسال، 30 هزار و 972 نفر جهت اهدای خون به سازمان انتقال خون استان مراجعه کردند که از این میزان مراجعه کننده 24 هزار و 991 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان بیان کرد: از این میزان مراجعه کننده، 12 هزا رو 299 نفر اهدا کنندگان مستمر بودند.

وی همچنین به میزان حضور بانوان برای اهدای خون نیز اشاره کرد و گفت: بانوان 8 درصد از اهداکنندگان خون در استان را تشکیل می دهند که جا دارد از این قشر عزیز جهت اهدای خون دعوت کنم چراکه اهدای خون برای سلامتی بانوان هیچ محدویت و خطری ندارد.

دکتر عباسی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای مصرف خون در استان، حدود 38 هزار و 856 واحد خون از سایر استانها وارد کرده ایم.

وی در خصوص نیروی انسانی این سازمان نیز گفت: از اول امسال، 32 نفر به کارکنان این اداره کل در سطح استان اضافه شده اند و در شهرهای ایرانشهر، چابهار، سراوان، زابل و زاهدان این افراد بکارگیری شده اند.

مدیرکل انتقال خون استان در ادامه اظهار کرد: در بخش عمرانی نیز دولت توجه ویژه به استان داشته است بطوری که از اول سال تاکنون 30 میلیارد ریال برای تجهیز و بهسازی پایگاه های انتقال خون استان هزینه شده است.

عباسی در همین رابطه اضافه کرد: از ابتدای امسال نیز 15 میلیارد ریال برای تجهیزات و تامین لوازم اداری در استان هزینه شده که این در 10 سال اخیر بی سابقه بوده است.

مدیر کل انتقال خون استان خاطرنشان کرد: از مسئولین تقاضا داریم با توجه به بعد مسافت و پراکندگی جمعیت و گستردگی استان و مشکلات مزمن گذشته در استان، سیستان و بلوچستان از لحاظ اختصاص اعتبارات به اندازه 3 استان لحاظ شود.

وی همچنین در خصوص شیوع گروهای خونی در استان نیز گفت: گروهای خونی

O+ ، با 35.9

A+  با 24.4

B+  یا 23.1

AB+ با 6.5

O_  با 4.1

A_ یا 2.5

B_ با 2.4 و AB-  با شش دهم بشترین شیوع گروههای خونی را در استان تشکیل می دهند.

وی گفت: همچنین در استان به بیمارستانهای دانشگاه های دولتی و خصوصی، خیریه و تامین اجتماعی که مجموعا 30 مرکز بزرگ هستندوسایر مراکز خدمات ارائه می دهیم.
دسته بندی: سلامت / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید