سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » افراد بهبود یافته از کرونا باید برای تزریق واکسن اقدام کنند

افراد بهبود یافته از کرونا باید برای تزریق واکسن اقدام کنند

0
98
کد خبر: 70390
سرپرست مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان گفت: لازم است علاوه بر تزریق دز یادآور تمامی دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک رعایت شود.

به گزارش میار ؛ دکتر محمود کردی در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت نوک آبادو خانه های بهداشت تابعه شهرستان تفتان ادامه داد: خوشبختانه با توجه به روند خوب واکسیناسیون در موج های قبلی کرونا با موفقیت از موج ها خارج شدیم و با توجه به اینکه ایمنی واکسن کرونا بعد از گذشت چندین ماه از بین می رود، لازم است تمامی افرادی که شش ماه از آخرین تزریق واکسن آنها گذشته است جهت ایمن نمودن خود دز یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی گفت: نتایج مطالعات علمی و تجربیات جهانی نشان‌ دهنده این است که واکسیناسیون حداکثری علیه کرونا بهترین و مفیدترین راه کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال است و در صورت عدم پوشش کافی واکسیناسیون جامعه مدیریت و کنترل بیماری دچار مشکلات و چالش‌های جدی خواهد شد و مدام باید درگیر موجهای بعدی بیماری در فواصل زمانی مشخص باشیم.

وی ادامه داد: افرادی که به تازگی از کرونا بهبود یافته اند نیز لازم است با تزریق واکسن کرونا در مقابل این ویروس واکسینه شوند.

سرپرست مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان افزود: در شهرستان خاش و تفتان مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت تابعه آماده پذیرش، ثبت و تلقیح واکسن به شهروندان عزیز می باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر این دو مرکز غربالگری ۱۶ ساعته کرونای شهید بهشتی شهرستان خاش و مرکز خدمات جامع سلامت نوک آباد شهرستان تفتان به صورت شیفت بندی، همه روزه آماده پذیرش، غربالگری، معاینه و نمونه برداری از بیماران تنفسی و ارجاع موارد مشکوک به کووید-۱۹ به سطوح تخصصی تر در صورت لزوم می باشند.
دسته بندی: سلامت / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید