شنبه، 29 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » فاز اول واکسیناسیون طیور سیستان و بلوچستان علیه بیماری نیوکاسل اجرا شد

فاز اول واکسیناسیون طیور سیستان و بلوچستان علیه بیماری نیوکاسل اجرا شد

0
81
کد خبر: 70328
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم گفت: اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در راستای وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی بخش بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، اقدام به اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور بومی در سطح استان نموده است.

به گزارش میار ؛ دکتر پورمند افزود: یکی از موارد مهم در به ثمر نشستن و سوددهی پرورش مرغ بومی انجام واکسیناسیون به موقع و مرتب طبق برنامه واکسیناسیون مرغ بومی است که از مهمترین آن ها انجام واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل است.

وی اذعان کرد: بیماری نیوکاسل یکی از بیماری های مهم در پرندگان می باشد که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، می تواند خسارات اقتصادی زیادی را در واحدهای پرورش از جمله نیمچه های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال داشته باشد و مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری واکسیناسیون می باشد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: عملیات واکسیناسیون مورد اشاره با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت از سویه غیر بیماری زا از تولیدات داخلی از اول مرداد ماه به مدت دو ماه به صورت آشامیدنی و رایگان در جمعیت طیور بومی استان در حال  اجرا می باشد .

وی ادامه داد: از جمله اهداف عمده این طرح جلوگیری از انتشار ویروس به واحدهای صنعتی و کاهش کانون های بیماری در این واحدها و به حداقل رساندن خسارت در طیور روستایی و کمک به معیشت روستاییان می باشد.

 پورمند خاطرنشان کرد: در طول اجرای فاز واکسیناسیون نیوکاسل همکاری روستائیان و مسئولین روستاها و دهیاری ها با کارشناسان دامپزشکی برای دستیابی به نتیجه مطلوب بسیار تعیین کننده است و از آنان درخواست نمود در تمامی مراحل با کارشناسان فنی و بهداشتی دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.
دسته بندی: سلامت / شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید