دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » بیش از 657 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در سیستان و بلوچستان انجام شد

بیش از 657 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در سیستان و بلوچستان انجام شد

0
192
کد خبر: 70243
مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان گفت: طی سال گذشته، بالغ بر 657 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در استان سیستان و بلوچستان انجام شده که به این ترتیب، در مجموع و تا پایان سال 1400، این رقم به 3 هزار و 655 کیلومتر رسیده که تقریباً 89 درصد خطوط و تاسیسات مورد نیاز شهرها و روستاهایی است که در برنامه گازرسانی شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان قرار دارند.

به گزارش میار ؛ محمدرضا میرشکاری، در حاشیه نشست مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در سالن جلسات شهید باهنر ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: از مجموع 3 هزار و 655 کیلومتر شبکه یاد شده ، بالغ بر 2 ‌هزار و 123 کیلومتر این خطوط به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: با رسیدن خط انتقال گاز به منطقه سیستان در اردیبهشت ماه سال جاری، اکثر شهرهای این منطقه و همچنین بخشی دیگر از شبکه روستایی موجود نیز که در مجموع بیش از یک هزار و 100 کیلومتر است، طی سال جاری گازدار خواهند شد.

میرشکاری افزود: تا پایان سال 1400، تعداد یک هزار و 223 واحد تجاری، 305 واحد آموزشی، دولتی و پرورشی، 168واحد مذهبی و 52 واحد صنعتی در سطح استان از این نعمت برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در خصوص گازرسانی در شهر زاهدان با اشاره به این که هدف از این سرمایه‌گذاری و اجرای مگاپروژه، رفاه و آسایش مردم این شهربوده، ادامه داد: در سال 1400، عملیات اجرایی خطوط تغذیه و توزیع مورد نیاز شهر زاهدان به اتمام رسیده و تعداد 30 هزار و 48 مشترک به جمع مشترکین خانگی افزوده شدند که با احتساب این تعداد تا پایان این سال در شهر زاهدان، 89 هزار و 214 مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده‌اند.

میرشکاری تبیین کرد: امکان واگذاری بیش از 52 هزار انشعاب دیگر در شبکه وجود دارد که تاکنون تنها 63 درصد از همشهریان اقدام به اخذ اشتراک کرده‌اند.

وی ادامه داد: ایرانشهر به عنوان نخستین شهر گازدار استان با 11 کیلومتر شبکه کار شده در سال 1400، دارای 436 کیلومتر شبکه گازی است که به این ترتیب، تقریباً کل شهر گازدار و تعداد 15 هزار و 290 مشترک خانگی از این انرژی پاک بهره مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری سال 1400 با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اظهار داشت: این شرکت در راستای تحقق این شعار در سال گذشته آغاز عملیات گازرسانی به 21 متقاضی عمده و صنایع شهرستان زاهدان و انجام عملیات گازرسانی و ایجاد زیرساخت گازرسانی به 424 واحد تولیدی در محورهای صنعتی شهرستان‌های ایرانشهر و زاهدان را در دستور کار داشته است.

به گفته میرشکاری، این در حالی است که 3 واحد نیروگاهی مشترک گاز طبیعی واقع در شهرهای زاهدان، ایرانشهر و بمپور نیز در سال 1400 بالغ بر یک هزار و 460 میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده اند که این میزان، جایگزین سوخت مایع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در پایان، از جمله اقدامات مهم دیگر این شرکت در سال 1400 را گازدارشدن 302 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و گازرسانی به 16 روستای محدوده شهرستان بمپور اعلام کرد و گفت: تکمیل عملیات گازرسانی به منطقه سیستان، شامل شهرها و روستاهای تابعه و نیز اجرای عملیات گازرسانی به شهرها و روستاهی چابهار و کنارک و ... از اهم پروژه‌های در دست اقدام شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در سال 1401 اعلام کرد.
دسته بندی: شهری / جالب
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید