دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » بیش از۲۳هزار رأس لاشه و دام زنده در استان سیستان بلوچستان بازرسی شد

بیش از۲۳هزار رأس لاشه و دام زنده در استان سیستان بلوچستان بازرسی شد

0
186
کد خبر: 70172
 مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در روز عید سعید قربان بیش از ۱۶ هزار دام زنده و قریب به ۷ هزار لاشه ذبح شده در استان بازدید و بازرسی شد.

به گزارش میار ؛ دکتر مهدی حسینی افزود: از جمله ایامی که حضور و فعالیت های دامپزشکی در جامعه، نمود بیشتری می یابد و اهمیت آن بیش از همیشه ملموس خواهد بود ایام عید سعید قربان است چراکه بی توجهی و عمل نکردن به نکات بهداشتی و شرعی دامپزشکی گاهاً به قیمت جان انسان تمام خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این ایام مسئله ای که بیش از پیش اهمیت می یابد پیشگیری از انتشار بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، همچون تب کریمه کنگو در جمعیت انسانی است چرا که این بیماری ها عموماً به شدت واگیر و خطرناک هستندک به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت انسان ها به شمار می آیند.

دکتر حسینی عنوان داشت: از این رو همه ساله با نزدیک شدن به این عید بزرگ ادارات دامپزشکی جهت برنامه ریزی و هماهنگی برای حفظ سلامت عمومی و تامین امنیت غذایی در جامعه اقدام به برگزاری جلسات هم اندیشی و هم افزایی درون سازمانی و بین بخشی با سایر ادارات و سازمان های وابسته می نمایند و همچنین اکیپ هایی ویژه نظارت بهداشتی و شرعی بر روند تهیه و ذبح دام قربانی و بازرسی نحوه اجرای دستورات بهداشتی در این ایام، متشکل از افراد متخصص و دوره دیده تشکیل و ساماندهی می نمایند.

وی ادامه داد: در عید سعید قربان امسال اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با راه اندازی و ساماندهی ۶۵ اکیپ ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی، بر شرایط بهداشتی و شرعی تهیه و ذبح بیش از ۱۶  هزار رأس دام زنده عرضه شده برای قربانی و نزدیک به ۷ هزار لاشه قربانی نظارت کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان ابراز داشت: در بازدید های به عمل آمده از ذبح دام های دارای علائم و مشکوک به بیماری جلوگیری شده و در خصوص نکات پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو توصیه هایی ارائه شد و همچنین با بررسی گوشت لاشه های ذبح شده توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی، شهروندان از سلامت آن اطمینان میافتند.
دسته بندی: سلامت / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید