سه شنبه، 1 خرداد 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » نماینده سیستان خواستار عملیاتی شدن کامل طرح رزاق شد

نماینده سیستان خواستار عملیاتی شدن کامل طرح رزاق شد

0
184
کد خبر: 70161
نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس گفت: طرح رزاق باید هرچه سریعتر و کامل در منطقه عملیاتی شود؛ دولت قول داده که حداکثر در هفته آینده این طرح اجرایی گردد و ما نیز منتظر خواهیم ماند تا این طرح عملیاتی شود.

به گزارش میار ؛ حبیب اله دهمرده  در بازدید از مرز میلک زابل افزود: در طرح رزاق قرار بر این است سوخت هایی که قاچاق می شوند ساماندهی شوند و در چند نقطه سیستان مخازنی تعبیه شود تا در این ایستگاه ها به قیمت تعیین شده ای سوخت مورد نظر به افغانستان فروخته تا از قاچاق پیشگیری شود.

نماینده سیستان در ادامه بیان کرد: باید از ظرفیت بازارچه های مرزی استفاده شود؛ بالاخره حاصل مسدود شدن بازارچه های مرزی عدم درآمد مردم منطقه است و به تبع این موضوعات نیز مردم کوچ می کنند.

دهمرده با اشاره به نشست کمیسیون اصل 90 در خصوص اجرای طرح رزاق در  استان سیستان و بلوچستان  گفت: پس از پیگیری های انجام شده در کمیسیون اصل 90 در خصوص اجرای طرح رزاق در شهرستان های حوزه انتخابیه و دیگر شهرستانی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد که در این نشست مقامات استانی و کشوری هم حضور داشتند.

وی افزود: بند کمال خان در 80 کیلومتری سیستان قرار دارد که متاسفانه رودخانه هیرمند مسدود شده است و هیچ آبی وارد رودخانه هیرمند نمی شود.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس عنوان کرد: اشتغالزایی و درآمد  مردم سیستان به رودخانه هیرمند وابسته بود و مردم منطقه با آب این رودخانه کار کشاورزی انجام می دادند و همه ساله چندین میلیارد متر مکعب آورده آب داشت اما با ساخت بند کمال خان، آورده رودخانه صفر شده و باعث شده تا موضوع معیشت این مردم تحت تاثیر قرار گیرد و از طرفی هم تامین آب شرب این عزیزان دچار مشکل شود.

وی عنوان کرد: پیشنهاد این است البته در همه جا هم آن را مطرح نمودم لذا اگر قرار بر این  باشد سیستانی ها کوچ نکنند باید اقدام اساسی صورت پذیرد تا بتوانند امرار معاش کنند و از همه مهم تر این اقدام باعث می شود مرز تخلیه نشود چرا که اگر مرز خالی از سکنه شود کل منطقه را از دست خواهیم داد و این طرح هم خائنانه است؛ بنابراین برای تامین معیشت مردم سیستان باید اقدامات اساسی صورت گیرد و به صورت موقت یکی از آنها اجرای طرح رزاق باشد.

این نماینده مردم در مجلس در خصوص تاثیر بازگشایی مرزها بر تامین معیشت مردم سیستان اظهار کرد: بازارچه های مرزی حوزه سیستان بسته هستند و متاسفانه به دلایلی قفل شده است؛ بنابراین دولتمردان باید متوجه باشند که دادوستد در بازراچه های مرزی معیشت مردم را تا حدودی تامین می کند لذا  این مرزها در اختیار دولت هستند و بایستی باز شوند.

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد:  باید از ظرفیت بازراچه های مرزی استفاده شود؛ بالاخره حاصل مسدود شدن بازارچه های مرزی عدم درآمد مردم منطقه است و به تبع این موضوعات نیز مردم کوچ می کنند و از همه مهم تر مرز هم خالی می شود.
دسته بندی: اجتماعی / شهری / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید