سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » سلامت » تزریق دوز چهارم واکسن کرونا کم‌هزینه‌ترین راه مقابله است

تزریق دوز چهارم واکسن کرونا کم‌هزینه‌ترین راه مقابله است

0
178
کد خبر: 70139
با توجه به اوج‌گیری مجدد کرونا در کشور و به دنبال آن در استان سیستان و بلوچستان, کادر درمان تزریق دوز چهارم واکسن را تنها راه مقابله با شیوع مجدد می‌دانند.

به گزارش میار ؛ حبیب غزنوی در زاهدان با تاکید بر اینکه این هفته زمان طلایی تکمیل واکسیناسیون کرونا و تزریق نوبت یادآور واکسن است، اظهار داشت: در حال حاضر 14 بیمار مشکوک به کرونا در مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بستری هستند که ابتلای پنج نفر آنها قطعی تشخیص داده شده است. خوشبختانه در 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در پی ابتلا به این ویروس در استان گزارش نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه  آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور و استان در روزهای اخیر افزایش داشته، گفت: در روزها و هفته‌های آینده تجمعاتی مانند عید قربان، برگزاری نماز عید و دید و بازدید و مراسمات عروسی، بازگشت حجاج و ... را شاهد خواهیم بود که در صورت بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی منجر به افزایش آمار کرونا در سیستان و بلوچستان و بازگشت شرایط بحرانی خواهد شد.

وی ادامه داد: از همه شهروندان تقاضا داریم ضمن توجه به حساسیت شرایط کنونی بیماری کرونا و برای حفظ سلامت خود و اطرافیان، نسبت به تکمیل واکسیناسیون کرونا و نوبت یادآور آن اقدام کرده و از حضور در تجمعات غیرضروری خودداری و در صورت لزوم با ماسک شرکت کنند.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان بعد از ظهر امروز با حضور در یکی از مراکز هفتگانه واکسیناسیون زاهدان، دز چهارم واکسن کرونا را دریافت کرد.

حسین مدرس خیابانی پس از دریافت واکسن اظهار داشت: با توجه به شیوع مجدد امیکرون در کشور و رشد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا به مردم استان توصیه می‌کنم ضمن مراجعه به مراکز واکسیناسیون و دریافت دز یادآور، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

 استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در فضاهای مسقف و اجتماعات استفاده از ماسک و رعایت سایر دستورالعمل‌های بهداشتی ضرورت دارد.

وی از فعال کردن مجدد جلسات استانی ستاد کرونا خبر داد و افزود: کاهش ابتلا و فوتی‌ها موجب عادی انگاری شده بنابراین  لازم است با توجه به صدمات و تبعات جبران‌ناپذیر کرونا به سلامت و زندگی افراد و اختلال در کسب و کار و به ویژه آموزش، تزریق دز یادآور واکسن و استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی با جدیت دنبال شود.

مدرس خیابانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خواست با استفاده از ظرفیت طرح شهید سلیمانی و بسیج نسبت به افزایش مراکز واکسیناسیون و استقرار پایگاه های سیار به منظور واکسیناسیون عمومی اقدام کنند.
دسته بندی: سلامت / اسلاید
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید