یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » محیط زیست » حجم آب در سدهای بلوچستان ۲۲ میلیون متر مکعب افزایش یافت

حجم آب در سدهای بلوچستان ۲۲ میلیون متر مکعب افزایش یافت

0
179
کد خبر: 70138
مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بارش‌های فصلی حاره‌ای در جنوب این استان حجم آب ذخیره شده در سدهای این منطقه را ۲۲ میلیون متر مکعب افزایش داد.
به گزارش میار از زاهدان، به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، محمدامین بارانی اظهار داشت: بارش‌های فصلی حاره‌ای در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان، حجم آب ذخیره شده در سدهای این منطقه را 22 میلیون متر مکعب افزایش داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بارش‌های صورت گرفته چند روز اخیر در مناطق جنوبی استان، گفت: حجم آب موجود در پشت سد «زیردان» قبل از وقوع سیلاب 145 میلیون مترمکعب بود که اکنون به 165 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین حجم فعلی آب پشت سد «پیشین» 70 میلیون مترمکعب بوده که حدود دو میلیون مترمکعب آب به این سد وارد شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سد «شی کلک» در شهرستان چابهار سرریز شده، بیان کرد: سدهای زیردان با حجم مخزن 207 میلیون متر مکعب، سد پیشین با حجم مخزن 175 میلیون متر مکعب و سد شی کلک با حجم مخزن 10 میلیون مترمکعب با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی و تامین نیازهای مردم در جنوب استان احداث شده است.
دسته بندی: محیط زیست / شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید