دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
پایگاه خبری میار » اجتماعی » شهری » بیش از 4000 میلیارد تومان از اعتبارات سفر نخست رییس جمهور به سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد

بیش از 4000 میلیارد تومان از اعتبارات سفر نخست رییس جمهور به سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد

0
185
کد خبر: 70132
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از چهار هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر نخست رییس جمهور به طرح‌های عمرانی تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش میار به نقل استانداری، حسین مدرس خیابانی، با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور و اعضای دولت به این استان، ۱۲۷ مصوبه و طرح داشته است، افزود: تاکنون ۲۷ طرح اجرایی شده و عملیات اجرایی ۸۹ مصوبه آغاز و اجرای ۱۱ مصوبه نیز در دست پیگیری است.

وی اظهار کرد: این مصوبات برای حل موضوعات اولویت‌دار سیستان و بلوچستان از جمله آب، راه، مرز، فضاهای آموزشی و بهداشتی، گازرسانی و دیگر حوزه‌های اقتصادی استان از جمله اشتغال بوده است.

وی با بیان اینکه، برای ۱۶ دستگاه اجرایی، تعیین تکلیف شده است، ادامه داد: از محل این مصوبات، ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار، شامل ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی و بودجه‌های معمول و ۶ هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفت و ۲۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با تخصیص این اعتبارات بسیاری از طرح‌هایی که متوقف و یا روند اجرای آن کند بود و سال‌ها به عنوان مطالبات اصلی مردم معطل مانده بود از محل این مصوبات و اعتبارات آغاز به کار کردند.

مدرس خیابانی با بیان اینکه اجرای طرح‌های بزرگ در این استان آغاز شده است، گفت: تحویل حدود ۸۰ کیلومتر جاده دو بانده و آغاز عملیات اجرایی ۸ پل بزرگ و تکمیل ساخت سه پل بزرگ، ساخت هزار و ۱۳۵ کلاس درس و تعداد بسیار زیادی درمانگاه از جمله این طرح‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار نفر اشتغال با انجام و اجرای این طرح‌ها در سیستان و بلوچستان انجام شده است، گفت: مشکلات استان زیاد است و با شاخص و میانگین فاصله داریم.ب

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: راهداری جنوب استان رتبه نخست، راهداری شمال استان رتبه دوم و اداره کل راهداری و حمل و نقل استان، رتبه نخست کشور را دارند.

وی ادامه داد: از ۱۵۰ نقطه چاه در استان، ۹۱ نقطه، حفر چاه شد و حدود ۱۴۶ روستا از این طریق آب‌رسانی شدند.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه وزارت نیرو مسوولیت آبرسانی به حدود ۲ هزار روستا را با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) دارد، اظهارداشت: تجهیز کارگاه و آبرسانی به ۴۰ روستا تکمیل شده و ۴۰۰ روستا را تا پایان سال تحویل می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی ۵۰۰ روستا بر عهده خیران و ۶۰۰ روستا نیز جزو سیاست‌های راهبری آب و فاضلاب است، گفت: در ۱۰ نقطه‌ای که با وزیر نیرو برای حفر چاه‌های ژرف مکان‌یابی شده، فقط چهار مورد حفر کردیم و آب شیرین کن فقط در یکی از این چاه‌ها نصب شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان درباره حقابه رودخانه هیرمند،گفت: طرف‌های افغانستانی باید به عهد خود وفا کنند و شورای عالی امنیت ملی در این باره جلسه تشکیل داد و جلسات دیگری نیز برگزار خواهد شد و همه در تلاش هستند این حق اساسی و انکار ناپذیر ایران را برای ورود حقابه رودخانه هیرمند داشته باشیم.

وی افزود: در بحث چابهار و منطقه سواحل مکران، توسعه بنادر اسکله‌های صیادی را داریم؛ هر سه اسکله ما جزو مصوبات رئیس جمهور بوده و طرح‌ها تخصیص داده و پیمانکار مستقر شده است.
دسته بندی: شهری / سردبیر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید